Over de Rockies. - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu Over de Rockies. - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

Over de Rockies.

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

12 Augustus 2010 | Canada, Ottawa

Zo de kop is eraf. Zoals aangekondigd ben ik van Calgary eerst naar het zuiden gefietst. En daarna naar het westen over de Rockies. Dat laatste stelde overigens niet zoveel voor. Zelfs niet voor een slechte klimmer als ondergetekende. De Crowsnest Pass waar ik de Rockies overging is slechts 1396 meter hoog en bovendien ligt Calgary zelf en het gebied ten zuiden daarvan al op ongeveer 1100 a 1200 meter. Inmiddels fiets ik in een gebied dat wat lager gelegen is, maar wel de hele tijd tussen de bergen. De bergen hier zijn wel een stuk hoger dan ik verwacht had. De kunst is eigenlijk om wegen te volgen die zoveel mogelijk langs rivieren en spoorwegen lopen.
Toen ik de eerste avond in Calgary mijn tent aan het opzetten was, kon ik in de verte het gerommel van een naderend onweer horen. En inderdaad toen ik net klaar was, barstte het los. En dat was niet de laatste keer. Mijn tent heeft de afgelopen 5 dagen meer regen en onweer doorstaan als de afgelopen 2 jaar. Dat is een kant van het verhaal. Gelukkig is de meeste regen 's nachts gevallen. Overdag heb ik slechts een dag wat buitjes gehad. De overige dagen was het half om half bewolkt en zonnig met temperaturen van rond de 20 graden.
Overigens hoorde ik net op de camping dat hier de temperaturen de komende dagen flink omhoog gaan.

• 12 Augustus 2010 - 21:13

Piet Hopman:

hallo gert, kan je weer volgen was vergeten dat mijn e-mailadres was verandert..vanmiddag hier in zaandam ook een wolkbreuk.. plezier met je reis.. groet piet

• 17 Augustus 2010 - 13:31

Esther:

Die Gerd..door wind en weer! Laten we hopen dat er nog wat zonnige dagen voor je komen en stuur die regen maar onze kant op...De donkere wolken hier in de lage landen lijken niet weg te gaan. Heel veel plezier nog, geniet van je komende rit.
    Big hug vanuit de Veestal