Geen Grand Canyon - Reisverslag uit Casa Grande, Verenigde Staten van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu Geen Grand Canyon - Reisverslag uit Casa Grande, Verenigde Staten van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

Geen Grand Canyon

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

08 April 2006 | Verenigde Staten, Casa Grande

Ik zou dus mijn 's avonds mijn achter- en voorband om gaan wisselen en dat heb ik ook gedaan. Daarbij heb ik natuurlijk de buitenbanden heel goed gecontroleerd op ongeregeldheden.
De volgende ochtend was ik nog geen half uur onderweg of .... ja inderdaad een lekke achterband. Dit keer was de oorzaak gauw gevonden: een spijkertje. Goed laten we maar ophouden over al die lekke banden.
Ik ben gisteren dus van het RV Park net in het zuidoosten van Tucson via het centrum van de stad gefietst naar het Catalina State Park net ten noordwesten van de stad. Een rustig dagje dus wat betreft de gefietste afstand. Tucson staat zich erop voor dat het een fietsvriendelijke stad is en er waren inderdaad veel fietspaden op straat geschilderd met waarschuwingsborden voor rechtsafslaande automobilisten. Het is ook opvallend dat ik deze dagen echt een hoop andere fietsers heb gezien. Wel allemaal van die rijdende reclamezuilen die hun dagelijkse trainingsrondje reden. Trekkers heb ik nog steeds niet gezien: niet onderweg en niet op mijn kampeerplekken.
Tuscon was ook bij wijze van uitzondering een leuke stad wat architectuur betreft. Al blijft ook hier woningbouw van meer dan een verdieping een hoge uitzondering, evenals trouwens zoiets als rijtjeshuizen.
Inmiddels ben ik net ten zuiden van Phoenix aangeland. Ik heb besloten om Phoenix - wat geen leuke stad schijnt te zijn - te mijden door zuidlangs er omheen te gaan. Daarmee is ook de kogel door de kerk. Ik heb definitief besloten om niet naar de Grand Canyon te gaan. Daarbij speelt aan de ene kant een rol dat ik dan teveel zou moeten stressen. Aan de andere kant het weer. Volgens de voorspelling zijn er de komende week in Grand
Canyon Village nachttemperaturen tot 4 graden vorst. Nu zou ik dat nog wel overleven door met kleren aan in mijn slaapzak te kruipen, maar als je dan om 6 uur opstaat (hetgeen ik normaal doe) duurt het zolang voordat de temperatuur enigermate te verdragen is, dat ik de knoop maar heb doorgehakt. Deze keer geen Grand Canyon.
Ik ga nu rustig aan (ik hoor het mezelf zeggen) richting Joshua Tree(Ze komen nog, Piet) N.P. in Californie. Dan ga ik naar het zuiden met nog eventueel een omweggetje hier en daar richting San Diego.
Gerd

  • 08 April 2006 - 12:23

    Cuneke:

    hoi gerd
    echt mooie foto's! en natuurlijk ook echt mooi landschap. wat een bijzondere ervaring moet dat zijn om daar te fietsen.
    mijn eerste vrije week was heerlijk genieten van ons eigen kleine stadje en voorlopig ben ik er nog niet uitgekeken, dus waarschijnlijk ben ik er nog wel als je terugkomt.
    veel plezier de komende tijd en tot de volgende keer. liefs q

  • 08 April 2006 - 14:08

    Martijn:

    ha gerd! dank voor je kaart! de lente is hier ook nog koud dus maak geen haast terug te komen. m

  • 08 April 2006 - 20:48

    Hanneke Van De Vijsel:

    hallo gerd, vandaag kegegn we je kaart, dank daarvoor.we lezen graag je berichten en genieten van je foto's. goede reis verder, liefs hanneke

  • 09 April 2006 - 13:59

    André:

    hoi Gerd, mooie foto's. Indrukwekkend landschap, prachtige luchten. Wat lijkt mij dat lekker om in die ruimte te zijn. Geniet ervan. Hier is alles oké.

  • 10 April 2006 - 10:24

    Piet K:

    Nou dus geen Grand Canyon,
    maar het idee aan -4 graden zou mij ook niet aanstaan.
    En dan natuurlijk de tijd die het neemt .
    Als je dan erna je eigen moet haasten om op schema te blijven is ook niet prettig.
    Maar de foto's tot nu toe liegen er niet om in een woord ;-) GEWELDIG ;-).
    volgen je en TCB
    gr aenp ;-)

  • 10 April 2006 - 12:11

    Ellis:

    Hoi Gerd,

    Bedankt voor de kaart ,gelukkig met site erop ,want ik maakte steeds (dezelfde)typefout .Heerlijk nu weer helemaal bijgelezen en genoten van de prachtige foto's.
    Vooral die van white sands zijn erg indrukwekkend .

    Veel plezier en geen lekke banden meer voor de komende dagen .

    groetjes Hans en Ellis

  • 11 April 2006 - 18:10

    Josine:

    Hoi Gerd,
    Wat een spannende tocht.
    Het is nog wel een heel eindje tot San Diego.
    Maar het wordt wel steeds warmer he?
    Ik heb gehoord dat Joshua tree monument echt heel mooi en bijzonder is
    Dat je echt nog veel moois op je weg mag tegenkomen
    Veel groeten
    josine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Casa Grande

Van Houston naar San Diego

Recente Reisverslagen:

12 Mei 2006

Foto's

19 April 2006

Wachten op het vertrek.

19 April 2006

Klus geklaard

18 April 2006

Door de Sheriff van de weg gehaald!!

13 April 2006

Joshua Tree N.P.
Gerd
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 93679

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 26 Juli 2013

IJsland 2013

11 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Schotland met de Wereldfietser

25 Juni 2011 - 30 Juli 2011

Van Kristiansand naar Trondheim

07 Augustus 2010 - 11 September 2010

Canadian Rockies en Ketlle Valley Railway

18 April 2009 - 12 Juni 2009

Van Johannesburg naar Kaapstad

01 Mei 2008 - 30 Mei 2008

Langs de Donau van Boekarest naar Wenen

21 Januari 2007 - 01 Maart 2007

Eilandhoppen op de Filippijnen

12 Maart 2006 - 20 April 2006

Van Houston naar San Diego

18 Maart 2005 - 16 Juni 2005

3 maanden fietsen in Australië

Landen bezocht: