Joshua Tree N.P. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu Joshua Tree N.P. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

Joshua Tree N.P.

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

13 April 2006 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Gisteren was het weer een lange dag. Ik had in Blythe een mooi RV park gevonden langs de Colorado River. Vandaar ging het via de Interstate 10 richting Joshua Tree N.P. Mede dankzij mijn Lidl-horloge met hoogtemeter kon ik constateren dat het de hele dag geleidelijk omhoog ging. De laatste 10 mijl naar het kampeerterrein was het weer echt klimmen zodat ik uiteindelijk behoorlijk afgepeigerd op het kampeerterrein aankwam. Daar werd ik meteen door een Amerikaanse jongen, die zelf een paar jaar geleden een lange fietstocht had gemaakt, uitgenodigd om bij hem op de kampeerplek te komen staan. Hadden we wat te kletsen over fietstochten en fietsen. (N.B. Ik ben vergeten te melden dat ik enkele geleden de enige andere tourfietsers gezien heb. Met de nadruk op gezien. Zij reden de andere kant op en naast twee keer twee rijbanen was er een vrij brede middenberm tussen ons. Ondanks mijn heftig zwaaien zagen ze mij niet.)
Toen ik bij kwam Joshua Tree N.P. bleek dat de Joshua Tree's alleen helemaal aan de andere kant van het park stonden. Dus vandaag ben ik het park overgestoken. Dat betekende na eerst een lange afdaling weer een lange, zware en te zonnige klim (3900 ft), maar uiteindelijk heb ik dan toch echte Joshua Tree's gezien. Ik was zo op en toe aan een koude drank dat ik besloten heb het park via de kortste weg - een mooie lange afdaling - te verlaten richting 29 Palms.
Zo meteen ga ik maar op zoek naar een plek om te overnachten. Ik hoop dat ik daar niet te ver voor hoef te fietsen, want ik ben nog steeds niet bijgekomen. Het is de laatste dagen behoorlijk heet en ik ga nu maar proberen zo snel mogelijk bij de kust te komen.
Gerd

• 14 April 2006 - 08:14

André:

klinkt allemaal heftig, maar ook wel mooi. Jij op weg naar de kust, ik op weg naar een paar gezellige Paasdagen in Drenthe. Ook leuk. Veel plezier en geniet van het staartje van je reis.

• 14 April 2006 - 09:56

Noor:

Wauw wat een mooie foto's! Veel plezier de laatste week!! Liefs

• 15 April 2006 - 04:07

Rineke:

Hoi Gerd, het zit er weer bijna op, ook voor mij. (Hoelaat kom jij aan op Schiphol, 21 april?) Heb een hele tijd niet naar je reisverhalen gekeken, maar ben nu weer up-to-date. Je foto's zien er spectaculair uit. Ook wij hebben een lekke (auto)band gehad, slechts 1 : ) Argentinie is weer prachtig, heel anders dan anderhalf jaar geleden, maar toch. Ben nu, voor de laatste week, in BsAs. Zie je weer in Nedreland... waar het nog steeds koud is volgens allerlei berichten.
    Groeten.

• 15 April 2006 - 07:33

Piet K:

Nou Gerd al met al toch weer een hele belevenis he ,zo'n fietstrip.
    Hoop zien en mee maken en natuurlijk niet te vergeten foto's maken.
    vanaf hier wens ik je fijne paasdagen. en blijf je tot op het einde van de reis volgen,;-)
    gr aenp

• 16 April 2006 - 10:58

Jettie:

Nou, de laatste reisverslagen lijken een andere toon te hebben - minder lekke banden en kou - meer warmte (hitte) en flink afzien (van het fietsen). Het verbaast me overigens dat je soms zo moeilijk een slaapplek kunt vinden - het lijkt Nederland wel - en dat terwijl de US toch groot zat is.....Veel fietsplezier de laatste week.