Koud, kouder, BLOODY COLD - Reisverslag uit Pecos, Verenigde Staten van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu Koud, kouder, BLOODY COLD - Reisverslag uit Pecos, Verenigde Staten van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

Koud, kouder, BLOODY COLD

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

24 Maart 2006 | Verenigde Staten, Pecos

Ik had het zo mooi uitgezocht op internet. Volgens de statistieken zou ik de hele vakantie temperaturen hebben tussen ongeveer 20 en 30 C. Maar statistieken liegen, zo blijkt maar weer. We waren gebleven bij de storm (volgens de krant later waren er windstoten tot 48 mph). San Angelo State Park bleek nog een behoorlijk stuk buiten de stad te zijn en uiteindelijk heb ik die dag toch nog 70 km (meestal wind tegen) gefietst. Toen ik met enige moeite mijn tent had opgezet, was ik echt even bang dat hij ondanks de stormlijnen kapot zou waaien. Nadat ik op de hoek van de tent die het het zwaarst te voortduren had, had ondersteund met een barricade van fietstassen, was ik wat geruster. En een half uur later, foetsie. Weg storm, weg wind. Het was ineens bijna windstil. Het was niet de stilte van het oog van de storm, maar het was gewoon afgelopen. Dat schijnt in deze streken veel vaker voor te komen, dat de wind 's nachts gaat liggen. Ik kwam al iemand tegen die mij adviseerde om 's nachts te gaan fietsen.
De volgende dag ben ik - met een koude zijwind - naar Big Springs gefietst.
De dagen daarna werd het echt hardste koud. 's Nachts temperaturen van rond het vriespunt en overdag een graad of tien. Gelukkig is de wind inmiddels wel gedraaid naar meer oostelijk richting, zodat ik meestal wind mee heb. Het blijft echter behoorlijk afzien met dergelijke temperaturen. Het is overigens in heel het zuiden van de USA zulk ongebruikelijk slecht weer. Ik zag op tv dat er een dik pak sneeuw was gevallen in Flagstaff - het laatste stadje ten zuiden van de Grand Canyon. Ook voor de noorden van New Mexico werd sneeuw voorspeld.
Ik heb tot nu toe drie verschillende overnachtingsplekken gehad:
STATE PARKS: Dit zijn beschermde natuurparken. Naast kampeergeld moet je ook toegang betalen, zodat ze niet echt goedkoop zijn. Er zijn meestal picknick-tafels, wc's en douches. Degenen waar ik geweest ben stellen overigens als natuurpark niet zoveel voor (ongeveer 2x het Vondelpark).
CITY PARKS: Deze worden door de stad beheerd en de twee waar ik geweest ben, werden gecombineerd met een golfterrein. De verzieningen zijn meestal minimaal.
RV PARKS: Dit zijn gewoon commerciele kampeerterreinen, die met name gericht zijn op campers en caravans. Mijn slechtste had zelfs geen wc (je kan naar de restroom van het nabijgelegen pompstation). Normaal hebben ze echter wc's, douches, wasserette, picknicktafels en vaak ook een recreatieruimte en zwembad.
Kosten tot nu varierend van gratis ("You know what. Find yourself a place to put your tent and it is for free") tot $ 19,50 (inclusief gratis koffie en ontbijt). Beide uitersten waren RV Parks.
Het is me tot nu toe niet gelukt om een gastankje voor mijn brander te vinden. Ik heb echter besloten om het maar zonder te doen. Ik eet 's ochtends en tussenmiddag (een of twee keer) warm bij eettentjes langs de weg. 's Avonds moet ik dus maar zonder warm eten doen.
Na nog een flinke koude nacht, wordt het vanaf morgen gelukkig warmer. Naar verwachting ga ik - met een lekker windje in de rug - op weg naar de grotten van Carlsbad.
Overigens heb ik met het zeer slechte weer en ook nog problemen met mijn fiets tot nu toe amper gefotografeerd. Ik vreesde wel even het ergste voor mijn fototoestel. Na de vele regen en storm bleek er ineens allemaal zand te zitten in alle kieren van mijn fototoestel. Hoe dat is gekomen in een behoorlijk afgesloten stuurtas met daaromheen een regenhoes, begrijp ik niet. In eerste instantie bleek ook de zoomlens te haperen, maar na een paar keer proberen ging hij toch weer normaal in en uit. Dus ik hoop maar het beste en heb ik mij voorgenomen om voor de volgende vakantie een nog betere stuurtas te kopen.
Gerd

  • 24 Maart 2006 - 09:27

    André:

    Hoi Gerd,
    Dat klinkt als doorzetten, er komt vast wel een wisseling in weersomstandigheden. Dat hoop ik echt voor je.

  • 24 Maart 2006 - 09:29

    Jolanda Hensbergen:

    Ha Gerd, leuk dat je zelfs daar de competitie blijft volgen! De overwinning op Pegasus was een delicatesse in romige melkchocola... Ook leuk om je belevenissen te volgen! Hopen op aanhoudend wind in de rug, warm zonnetje en mooie foto's... Hartelijke groet namens 't team, Jolanda

  • 24 Maart 2006 - 12:19

    Piet K:

    Nou zit allemaal niet mee dat weer daar maar zal wel beter worden.
    en de zon zal heus wel komen.
    daar hoef je je daar toch niet echt druk om te maken.
    en anders heb je toch een leuke WINTERSPORT vakantie;-)
    GEINTJE maar zal heus wel beter worden als je maar LOL hebt .
    volg je op de voet en gr aenp ;-)

  • 25 Maart 2006 - 17:02

    Cuneke:

    hoi gerd
    nou, het klinkt nog niet echt even soepel allemaal daar, dat wordt weer kilo's afvallen als ik het zo lees. ik hoop echt voor je dat je het lekkere windje in de rug hebt gekregen en dat het wat minder afzien wordt.ik wens je mooi weer en veel fietsplezier en tot de volgende keer! je moet touwens de hartelijke groeten van henna hebben; ze komt een keertje langs als je weer terug bent.liefs q

  • 27 Maart 2006 - 09:36

    Jettie:

    Vandaag mijn eerste werkdag en dus voor het eerst dat ik jouw berichten uit de states lees......dat valt dus allemaal niet mee daar. Hopelijk is er inmiddels een kentering (in ieder geval in het weer - dat scheelt meestal op alle andere fronten ook).
    Groet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Pecos

Van Houston naar San Diego

Recente Reisverslagen:

12 Mei 2006

Foto's

19 April 2006

Wachten op het vertrek.

19 April 2006

Klus geklaard

18 April 2006

Door de Sheriff van de weg gehaald!!

13 April 2006

Joshua Tree N.P.
Gerd
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 93783

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 26 Juli 2013

IJsland 2013

11 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Schotland met de Wereldfietser

25 Juni 2011 - 30 Juli 2011

Van Kristiansand naar Trondheim

07 Augustus 2010 - 11 September 2010

Canadian Rockies en Ketlle Valley Railway

18 April 2009 - 12 Juni 2009

Van Johannesburg naar Kaapstad

01 Mei 2008 - 30 Mei 2008

Langs de Donau van Boekarest naar Wenen

21 Januari 2007 - 01 Maart 2007

Eilandhoppen op de Filippijnen

12 Maart 2006 - 20 April 2006

Van Houston naar San Diego

18 Maart 2005 - 16 Juni 2005

3 maanden fietsen in Australië

Landen bezocht: