Dat was de Kettle Valley Railway - Reisverslag uit Peachland, Canada van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu Dat was de Kettle Valley Railway - Reisverslag uit Peachland, Canada van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

Dat was de Kettle Valley Railway

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

21 Augustus 2010 | Canada, Peachland

Ik rij net op zaterdagmiddag half drie een winkelcentrumpje langs de Highway op om wat inkopen te doen en daar bleek ook een bibliotheek te zijn. Ik dacht: het wordt wel weer tijd, laat ik maar even kijken of ik kan internetten. En ja, ook nog gratis.
Ik heb nu ongeveer een week over de Kettle Valley Railway gefietst en met wissellend succes. Eigenlijk was de eerste dag het mooiste. Vrijwel altijd een harde ondergrond en een afwisselend landschap. De overige dagen waren er grote en soms hele grote stukken, waarbij de ondergrond te zacht (rul zand) was om lekker te kunnen fietsen. Meestal kwam dat doordat er (als dan niet legaal) ook auto's op het pad reden. Gisteren wel het allermooiste stukje van de hele route gereden: de Myra-canyon. Dat is echter maar een stukje van 15 kilometer. In dat stukje bevinden zich 18 grotere en minder grote bruggen (trestles). Bij een grote bosbrand in 2003 zijn de meesten van die bruggen verwoest. Inmiddels zijn ze allemaal herbouwd en vanaf dit jaar is dit deel van de route weer opengesteld.
Vanmorgen heb ik mijn laatste stukje Kettle Valley Railway gefietst en ik ben inmiddels afgebogen naar het noorden.
Ik heb overigens mijn geplande route enigzins bijgesteld. Een van de eerste dagen kwam ik een Amerikaans stel tegen die van Alaska naar Nebraska aan het fietsen waren. Toen ik de Icefields Parkway noemde, reageerde met name hij euforisch: dat was zo fantastisch. Sindsdien hoor ik ook van anderen (Canadezen) alleen enthousiaste verhalen. En ik heb bedacht: als het zo mooi is, wat is er dan op tegen om de Icefields Parkway 2 keer te fietsen, heen en terug. Ik wil nu dus niet buitenom naar Jasper (de noordelijkste plaats van de Icefields Parkway) fietsen, maar straks doorsteken naar het oosten, waardoor ik in het zuidelijke deel van de Icefields Parkway terecht kom. Ik fiets dan over de Icefields Parkway naar Jasper en daar draai ik mijn fiets om en fiets over de Icefields Parkway naar Banff. Voordeel van deze route is dat ik nu ook nog door Glacier N.P. kom en dat schijnt ook heel mooi te zijn.


  • 22 Augustus 2010 - 16:46

    Jettie:

    Hoi Gerd, ik ben benieuwd naar je foto's. Ik probeer me e.e.a. voor te stellen. In N. Engeland hebben ook over oude spoorwegen gelopen - daar heette het Dismantled railways. Maar daar kon je niet fietsen......Groet.

  • 25 Augustus 2010 - 06:51

    Esther:

    goedemorgen Gerd..poeh wat een fiets tocht. genieten alom dus, en natuurlijk is zo'n canadees euforisch bij het zien van jouw op die fiets..Je bent niet 1 van de jongste meer. Maar je leverd een top prestatie in de valley. En hier vanuit de Veestal word dan ook euforisch gereageerd op jouw verhalen.
    Big hug

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Peachland

Canadian Rockies en Ketlle Valley Railway

Recente Reisverslagen:

21 September 2010

Foto's

09 September 2010

Zonder remmen

07 September 2010

Icefields Parkway II

02 September 2010

Icefields Parkway

28 Augustus 2010

Glacier National Park
Gerd
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 93528

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 26 Juli 2013

IJsland 2013

11 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Schotland met de Wereldfietser

25 Juni 2011 - 30 Juli 2011

Van Kristiansand naar Trondheim

07 Augustus 2010 - 11 September 2010

Canadian Rockies en Ketlle Valley Railway

18 April 2009 - 12 Juni 2009

Van Johannesburg naar Kaapstad

01 Mei 2008 - 30 Mei 2008

Langs de Donau van Boekarest naar Wenen

21 Januari 2007 - 01 Maart 2007

Eilandhoppen op de Filippijnen

12 Maart 2006 - 20 April 2006

Van Houston naar San Diego

18 Maart 2005 - 16 Juni 2005

3 maanden fietsen in Australië

Landen bezocht: