cactussen - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu cactussen - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

cactussen

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

05 April 2006 | Verenigde Staten, Tucson

Het is inmiddels al weer even geleden. Sinds de laatste keer heb ik een omwegje gemaakt via het City of Rocks State Park. Dat was een gebied met allemaal grote rotsblokken die onbtstaan zijn door vulkanische uitbarstingen in het verre verleden. Na een nachtje doorgebracht tussen deze rotsblokken ('s ochtends een lekke band) ben ik de volgende dag weer terug gefietst naar de Interstate 10. Daarvoor moest ik wel een halve dag over een dirt road fietsen, maar dat was een leuker afwisseling.
Inmiddels ben ik na nog 2 dagen langs de Interstate 10 in Tucson (althans de buitenwijken) aangeland. Vanmorgen ben ik naar het Saguaro National Park geweest. Saguaro's zijn van de hele grote cactussen met armen die in de lucht steken. Op weg daarna toe kwam ik langs een nieuwe buitenwijk van Tucson, waar ik voor het eerst wat leuke architectuur heb kunnen fotograferen. Want dat is wel erg in dit deel van Amerika. De stedebouw en architectuur zijn verschrikkelijk. Gezellige straatjes kom je zelden of nooit tegen.
Overigens overtreft het aantal lekke banden (ik heb ze niet allemaal vermeld) reeds nu verre het aantal in 3 maanden Australie. In San Angelo (de eerste week) waarschuwde een fietsenhandelaar mij voor veel lekke banden in New Mexico. Ik dacht dat het wel mee zou vallen met mijn goeie kwaliteit banden. Nou, hij heeft gelijk gekregen. Zelfs op dit moment staat mijn fiets hier buiten de bibliotheek voor de deur met weer een lekke band. Het is weer een heel klein gaatje dus ik hoop dat ik na het oppompen het RV Park haal. De afstanden zijn hier wel dusdanig dat dat altijd nog zo'n 15 km is. Onderweg kom ik langs een fietsenwinkel (heb ik gisteren gezien) en daar ga ik eens proberen om nog een tweede reserve binnenband te kopen. In het RV Park ga dan eindelijk maar echt mijn voor- en achterbuitenband omwisselen. Ook al betekent dat 2 banden oppompen.
Gerd

  • 06 April 2006 - 10:22

    Piet K:

    Is erg vervelend al die lekke banden (maar ja sh*t happen's).
    Maar in iedergeval een mooi park het ook ff bekeken via int.net ziet er erg mooi uit .
    Dacht in eerste instancie dat je Joshua tree's bedoelde maar die zien er tocht anders uit.
    Trouwens mooi foto's heb je al gemaakt .
    Volgen je op de voet ;-)
    gr aenp

  • 06 April 2006 - 10:52

    Jettie:

    De foto's zijn fantastisch, maar vergen wel wat extra toelichting. Fiets ze verder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tucson

Van Houston naar San Diego

Recente Reisverslagen:

12 Mei 2006

Foto's

19 April 2006

Wachten op het vertrek.

19 April 2006

Klus geklaard

18 April 2006

Door de Sheriff van de weg gehaald!!

13 April 2006

Joshua Tree N.P.
Gerd
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 93508

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 26 Juli 2013

IJsland 2013

11 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Schotland met de Wereldfietser

25 Juni 2011 - 30 Juli 2011

Van Kristiansand naar Trondheim

07 Augustus 2010 - 11 September 2010

Canadian Rockies en Ketlle Valley Railway

18 April 2009 - 12 Juni 2009

Van Johannesburg naar Kaapstad

01 Mei 2008 - 30 Mei 2008

Langs de Donau van Boekarest naar Wenen

21 Januari 2007 - 01 Maart 2007

Eilandhoppen op de Filippijnen

12 Maart 2006 - 20 April 2006

Van Houston naar San Diego

18 Maart 2005 - 16 Juni 2005

3 maanden fietsen in Australië

Landen bezocht: