GELIFT!! - Reisverslag uit San Angelo, Verenigde Staten van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu GELIFT!! - Reisverslag uit San Angelo, Verenigde Staten van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

GELIFT!!

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

20 Maart 2006 | Verenigde Staten, San Angelo

Even een kort tussendoortje vanuit San Angelo. De afgelopen twee dagen was het weer slecht tot zeer slecht. Regen, mist, onweersbuien. Tot overmaat van ramp kreeg ik gisteren al mijn eerste lekke band. En zoeken, zoeken in de buitenband, ik kon de oorzaak niet vinden. Niet zo verwonderlijk met bijna gloednieuwe banden. Maar degenen die mijn Australie-verhalen hebben gevolgd zullen begrijpen dat ik er niet gerust op was (toen 4 lekke banden voordat ik het glassplintertje in de kevlar-laag had getraceerd). In arrenmoede toch maar de binnenband geplakt en de buitenband er weer opgelegd.
Na deze barre dagen leek vandaag een makkie te worden. Droog en een stralend blauwe hemel en maar 66 km te fietsen naar San Angelo. Maar dat viel tegen. Er stond een gigantische wind - of zeg maar storm (tot 25 miles/hour) - en natuurlijk pal tegen. Na een kilometer of 40 was ik helemaal op en kwam ik echt niet meer vooruit. Als ik nog een restaurantje tegengekomen was, waar ik een uurtje had kunnen pauzeren, zou ik het misschien wel gered hebben. Maar niks. Toen er - terwijl ik voor de zoveelste keer even stond uit te hijgen - een pickup stopte die me een lift aanbood, wist ik niet hoe gauw ik mijn fiets in de laadbak moest tillen. Voor alles moet een eerste keer zijn, zullen we maar zeggen. Dit was dan (behoudens echte panne in Australie) de eerste keer dat ik tijdens een fietsvakantie een lift heb geaksepteerd.
Nu heb ik rustig de tijd om even wat boodschappen te doen in San Angelo en dan ga ik naar het State Park net buiten de stad, waar ik zal overnachten.
Gerd

• 20 Maart 2006 - 22:16

Martijn:

San Angelo, het was onze laatste stop voor we onze RV weer terug brachten, wat is de volgende? Fort Stockton of Big Spring? In FS is een vriendelijk klein RV park maar het vervolg is veel stof richting EP. We zijn benieuwd!

• 20 Maart 2006 - 22:16

Martijn:

• 23 Maart 2006 - 11:49

Piet K:

Kijk wel uit he GC want als je je fiets achterin legd en ze rijden er hard vandoor ben je ridder ter voet.
    Dus altijd ff kijken en inschatten wat voor persoon het is ;-)
    YOU NEVER KNOW
    Beter te voorzichtig dan niet , toch ?
    Op het moment dat ik dit typ is het hiet 23-3 en het zonnetje schijnt en het lijkt wel echt lente .
    Stuur wel wat zon die kant op .

gr AENP ;-)