eigenwijs! - Reisverslag uit Grafton, Australië van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu eigenwijs! - Reisverslag uit Grafton, Australië van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

eigenwijs!

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

17 Mei 2005 | Australië, Grafton

De laatste maand is vandaag begonnen. Het weer is weer wat beter. Gisteren eind van de middag nog even een korte stortbui. DE laatste twee dagen heb ik langs de Pacific Hwy gefietst. Als het slecht weer is, kan je niet veelvuldig op je kaart kijken en bovendien valt er toch niet echt te genieten van de omgeving. Met regen kun je dus inderdaad beter met je blik op oneindig langs de highway rijden. Voor mijn rit van vandaag van Coffs Harbour naar Grafton, waren er twee mogelijkheden verder langs de Pacific Hwy of binnendoor. Beide mogelijkheden waren ongeveer evenlang. Ik was dus gisteren naar Toeristinformatie gegaan met name om te vragen hoe druk de binnendoor weg was, want soms zijn de smalle binnendoorwegen zo druk dat je beter op de highway met een brede vluchtstrook kunt fietsen. Meteen nadat ik mijn vraag gesteld had aan de dame achter de balie, bemoeide zich een mannelijke medewerker zich ermee en hij zei: "Wij adviseren mensen op een push-bike altijd om via de highway te gaan". Toen ik een beetje tegen stribbelde door te zeggen dat fietsen langs de highway nu niet bepaald echt leuk was, reageerde hij meteen op zijn pik getrapt met: "Dan moet je het zelf maar weten". Ik heb het zelf geweten en ik ben blij dat ik het gedaan heb. Het was een mooie rit over een vrij rustige landweg. Er viel wel weer wat te klimmen (waarschijnlijk meer dan op de Pacific Hwy), maar daarvoor werd ik beloond met mooie uitzichten op een gevarieerd landschap met bos, landbouw en veeteelt.
Gerd

  • 17 Mei 2005 - 09:13

    Hans En Ellis:

    eigenwijs is ook wijs ,dat blijkt nu maar weer.

    Je laatste maand daar wat vliegt de tijd .

    Hopelijk betekend dat net als de eerste maand weinig tot geen regen .

    Groetjes

  • 17 Mei 2005 - 16:13

    Jack:

    ¡Hola Gerd!

    Jee, je laatste maand alweer. Dan zijn we zo´n beetje gelijktijdig weer terug in Holanda.

    Ook vanuit Buenos Aires lees ik uiteraard over je avonturen, ik wil wel een beetje op de hoogte blijven. Lig je eigenlijk nog een beetje op schema?

  • 17 Mei 2005 - 16:43

    Josine, Jur & Erik:

    Hoi Gerd,
    Wow wat een mooie foto's,
    nog veel plezier!

  • 17 Mei 2005 - 20:14

    Rineke:

    Erg leuk dat je je avonturen zo minutieus bijhoudt op de site.
    En ik heb het er maar druk mee. Kijken bij gerdcaarls/jackbol en waar ze .nu zijn :-)
    Eind juni weer eens bridgen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Grafton

3 maanden fietsen in Australië

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2005

overgewicht?

15 Juni 2005

toch gesnorkeld, hoewel...

13 Juni 2005

Eindpunt

09 Juni 2005

Cairns of niet?

08 Juni 2005

Regenwoud
Gerd
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 93497

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 26 Juli 2013

IJsland 2013

11 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Schotland met de Wereldfietser

25 Juni 2011 - 30 Juli 2011

Van Kristiansand naar Trondheim

07 Augustus 2010 - 11 September 2010

Canadian Rockies en Ketlle Valley Railway

18 April 2009 - 12 Juni 2009

Van Johannesburg naar Kaapstad

01 Mei 2008 - 30 Mei 2008

Langs de Donau van Boekarest naar Wenen

21 Januari 2007 - 01 Maart 2007

Eilandhoppen op de Filippijnen

12 Maart 2006 - 20 April 2006

Van Houston naar San Diego

18 Maart 2005 - 16 Juni 2005

3 maanden fietsen in Australië

Landen bezocht: