... komt zonneschijn - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu ... komt zonneschijn - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

... komt zonneschijn

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

15 Mei 2005 | Australië, Port Macquarie

We waren dus gebleven bij donderdag. Toen regende het. En het bleef regenen: bijna de hele dag en nacht. Het haalde de volgende dag ook de voorpagina van de kranten, want in plaatsjes in de buurt waren flinke overstromingen geweest. Vrijdag leek lange tijd een fijne fietsdag te worden. Het was dreigend, maar bleef droog. Het was een lekkere tocht langs rustige weggetjes. De tot voor kort kabbelende beekjes, waren nu woeste bergstroompjes. Het geluid van zingende en kwetterende vogels werd overstemd door voortdurende concerten van kikkers en padden. Het leek ineens wel of er hier een ware kikker-invasie had plaatsgevonden. Om een uur of drie 's middags gedacht daarboven kennelijk iemand dat hij wat vergeten was en om het in te halen, kwam het echt met gigantische hoeveelheden naar beneden. Er was natuurlijk geen schuilgelegenheid in de buurt en ik was al gauw doorweekt. Uiteindelijk kwam ik om vijf uur bij het kampeerterrein van de Booti Booti Nationaal Park waar ik wilde overnachten. Bij het rangerskantoor, waar ik mij aan moest melden waren zo wel enigzins verbaasd, want zo hadden vast geen kampeerders meer verwacht. Ik stond ook alleen op het terrein.
Gisteren viel het mij. Het was wel dreigend, maar er vielen maar een paar druppels. Het groot deel van de dag fietste ik langs de Pacific Hwy. 's Avonds stond ik weer op een gewoon Caravan Park, zodat ik de hoognodige was kon doen (Caravan Parks hebben vrijwel altijd wasmachines en drogers).
Vandaag schijnt de zon, maar ja het is ook zondag. Ik ga zo even wat lunchen en dan fiets ik weer verder.
Gerd

  • 16 Mei 2005 - 18:28

    André:

    Hoi,
    Ik was dit pinksterweekend ook aan het fietsen, .... in Drenthe, ook leuk hoor.

  • 16 Mei 2005 - 19:39

    Cuneke:

    ha die gerd
    ik heb weer genoten van je verhalen en foto's
    ons tochtje richting s. verleden week was gezellig maar net zo als jij ook regen in de tent.dit pinksterweekend is er ook weer het nodige gevallen, kortom het wil nog niet zomeren. ik zal je het komend weekend eens wat uitgebreider schrijven, want ik hoorde dat je ook de andere emailadres checkt. maar nu in ieder geval veel groeten en fietsplezier!
    liefs
    q

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Macquarie

3 maanden fietsen in Australië

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2005

overgewicht?

15 Juni 2005

toch gesnorkeld, hoewel...

13 Juni 2005

Eindpunt

09 Juni 2005

Cairns of niet?

08 Juni 2005

Regenwoud
Gerd
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 93612

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 26 Juli 2013

IJsland 2013

11 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Schotland met de Wereldfietser

25 Juni 2011 - 30 Juli 2011

Van Kristiansand naar Trondheim

07 Augustus 2010 - 11 September 2010

Canadian Rockies en Ketlle Valley Railway

18 April 2009 - 12 Juni 2009

Van Johannesburg naar Kaapstad

01 Mei 2008 - 30 Mei 2008

Langs de Donau van Boekarest naar Wenen

21 Januari 2007 - 01 Maart 2007

Eilandhoppen op de Filippijnen

12 Maart 2006 - 20 April 2006

Van Houston naar San Diego

18 Maart 2005 - 16 Juni 2005

3 maanden fietsen in Australië

Landen bezocht: