Zwarte zwanen in de zonsopgang - Reisverslag uit Sale, Australië van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu Zwarte zwanen in de zonsopgang - Reisverslag uit Sale, Australië van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

Zwarte zwanen in de zonsopgang

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

23 April 2005 | Australië, Sale

Gisterenmorgen om 6.15 uur werd ik wakker en kroop ik uit mijn tent. Ik keek uit over een grote baai met een mooi glad wateroppervlak. In de baai dobberden enkele zeilboten die voor anker lagen. Heel in de verte kon ik nog net een strook heuvelland van de andere kant van de baai zien. Daarboven was eerst een strook donkere lucht en daarboven over de hele horizon een strook rode lucht die steeds knalroder werd. Het rood weerkaatste in het water van de baai. Om het beeld compleet te maken, zwommen er kalm en statig een vijftiental zwarte zwanen langs. Met dit grandiose beeld begon mijn 55ste verjaardag (zullen we afspreken dat zwarte zwanen in tegenstelling tot zwarte katten geluk brengen). Binnen enkele minuten was het voorbij en pas een half uur later kwam de zon echt op. Jammer genoeg was het nog zo donker dat ik geen foto kon maken. Dit was in een leuk oud vissersdorpje Port Albert.
Daarna de rest van de dag heerlijk gefietst over rustige landweggetjes in een gebied met veel veeteelt (koeien en schapen). Er was alleen eind van de dag geen echt caravanpark in de buurt, maar een alleen een openbare kampeerplaats waar slechts een toilet was maar geen douche. Bovendien was mijn campinggas op halverwege het koken, dus een verjaarsmaaltijd moet ik maar tegoed houden van mezelf.
Ik ben nu in Sale en het is 11.15 uur. Ik ga zometeen eerst een nieuw gastankje kopen. Daarna moeten ik beslissen of ik - na een heel kort fietsdagje - hier blijf of toch nog wat kilometers erbij doe.
Gerd

• 23 April 2005 - 13:58

Piet K:

Nog van harte gefeliciteerd GERD.
    Helaas kan je je leeftijd nu niet meer omkeren , de ene 5 voor of de andere maakt geen f**k uit.
    Maar laat het bijgeloof maar voor wat het is , en geluk is dat wat jou gelukkig maakt en zorg daarom maar dat je daarvan genoeg hebt.
    Take it easey oid gr aenp ;-)

• 24 April 2005 - 15:18

Lia Van Der Vlugt:

Hoi Gerd,

Alsnog van harte gefeliciteerd met je 55e verjaardag. Jammer van je verjardagsmaaltijd. Het voordeel van je leeftijd is natuurlijk nog iets meer betaalde vrije tijd nu je in de 55 + regeling valt.
    Wat een schitterende foto's. Wil je nog wel terug naar dat rumoerige, chaotische Nederland ?
    Als je fietst doe je dat dan met anderen ? of alleen ?
    Maak je uberhaupt deel uit van een gezelschap ?

Veel plezier in Sale
    ( als je daar nog bent tenminste )en tot het volgende bericht.

Groetjes Lia

• 26 April 2005 - 12:37

Hanneke Van De Vijsel:

hallo Gerd, alsnog van harte gefeliciteerd,met je 55ste. Wat verlaat, maar thuis lukte het me niet om op je website te komen(?)
    Het is elke keer een feest om je verslagen te lezen en je foto's te zien. Bijzonder bovendien om zo snel van je te horen en te zien. Veel plezier en tot ziens Hanneke

• 27 April 2005 - 13:02

Fam. Caarls:

ha die gerd,
    bij deze heel veel groetjes van je kleine broertje en de rest
    mooie foto's en fiets voorzichtig