Julie's Garden of Eden - Reisverslag uit Eden, Australië van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu Julie's Garden of Eden - Reisverslag uit Eden, Australië van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

Julie's Garden of Eden

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

28 April 2005 | Australië, Eden

Na Niko's paradijs, nu dus Julie's Garden of Eden. Hoewel niet echt. Er is in dit plaatsje wel een caravan park met de naam Garden of Eden (hoe kan het ook anders), maar dat was A$ 7,= duurder dan het caravan park waar ik sta (we blijven Nederlander per slot van rekening). Over dit vissersplaatsje aan de oostkust was Julie heel enthousiast. Ik heb er inmiddels een uurtje of 4 rondgestruind en het is inderdaad een leuk plaatsje om een rustdag door te brengen. Ik ben zelfs naar het Killer Whale Museum geweest. Oorspronkelijk was dit plaatsje namelijk een belangrijke uitvalhaven van de walvisvangst en wisten jullie dat daarbij orka's gebruikt werden om de walvissen in de baai te lokken en vast te houden, zodat ze makkelijker gevangen konden worden.
Ik zit nu aan de oostkust, dus het zal duidelijk zijn dat ik ervoor gekozen heb langs de kust te gaan en niet door de bergen. Of dat verstandig is geweest, is de vraag. Ik mis zo weliswaar enkele lange klimpartijen, maar daarvoor in de plaats heb ik vele tientallen korte beklimmingen gekregen. Met name gisteren was het behoorlijk afzien. Het bleef maar op en neer gaan en het was behoorlijk warm. Doordat ik inmiddels naar het noorden fiets, fiets ik op het heetst van de dag de zon tegemoet, zodat ik regelmatig ruitenwissers nodig lijk te hebben om de zweetstroompjes van mijn bril te halen. Bovendien was er geen alternatief voor de hele dag fietsen langs de Princess Highway. Ik had gehoord en gelezen dat de weg op dit gedeelte tamelijk rustig was, maar vond dat nogal tegenvallen. Enerzijds reden er (hard!) veel "log trucks", grote opleggers met aanhanger beladen met boomstammen. Dat is normaal, want het was een groot bosgebied waar ik doorheen fietste en daar wordt - verantwoord - gekapt. Daarnaast waren er echter ook behoorlijk veel auto's met caravans op de weg. Waarom is mij niet duidelijk en - vervloekt zij de caravanbouwers - caravans zijn bijna altijd zo verschrikkelijk breed. Voor verreweg het grootste deel had de Princess Hwy geen "shoulder" (dat is een meer of minder brede strook asfalt buiten de witte lijn waar je redelijk safe kan fietsen), dus het bleef goed oppassen en regelmatig de berm in duiken als er weer een log truck of caravan langskwam.
Ik kan hier jammer genoeg geen foto's plaatsen want er zit geen cd-rom in de pc. Dat moet dus even wachten.
Gerd

61 km (2722 km)

zondag 24 april 2005
Stratford - Lakes Entrance
107 km (2829 km)

maandag 25 april 2005 (Anzac day)
Lakes Entrance - Cape Conran

Cann River - Eden
113 km (3102 km)

• 28 April 2005 - 08:33

Hans En Ellis:

Fijn weer iets te lezen ,vind het toch wel een geruststellend idee dat we geregeld lezen dat je het goed maakt verheug me al op de volgende foto"s groetjes

• 28 April 2005 - 08:35

Jettie:

Hoi Gerd, ik ga nu ook even met vakantie (naar Lybie) dus kan je een tijdje niet volgen. Ik ben wel onder de indruk van de kilometer die je maakt! Overigens - de kaarsjes hebben geholpen, want met ons moeder gaat het weer stukken beter. Groetjes, Jettie

• 30 April 2005 - 07:19

Piet K:

Hoi gerd
    zo te lezen gaat alles goed daar.
    Nou ga daar dan vooral me door (nog 2 mnd)
    je hebt al bijna net zoveel km's gereden als ik in een heel jaar met de auto.
    ik ga nu feest vieren KONINGINNE DAG OID geloof ik
    gr aenp ;-)

• 02 Mei 2005 - 10:15

Lia Van Der Vlugt:

Dag Gerd,

Ik draai wekelijks een verslag van je uit om de Hof medewerkers op de hoogte te houden en ik merk dat het steeds meer gaat leven. Het is ook ontzettend leuk zoals jij je verslag doet.
    Nou, ik ga vanaf Hemelvaartdag een fiets 4 daagse doen van 25 kilometer per dag. Stoer he.

Ik wens je van hieruit een onzetende fijne tijd (van iedereen natuurlijk).
    Lia

• 02 Mei 2005 - 14:06

Jack Bol:

Leuk om te blijven lezen hoe het je Down Under vergaat Gerd. En uiteraard nog van harte met je verjaardag ;-)
    En dan die afstanden zeg, ik ben al blij als ik 3x per week op de fiets naar m'n werk ga (goed voor 25km per dag). En dat is gewoon over Amsterdamse platte geasfalteerde wegen!
    Je hebt me trouwens wel op het idee gebracht ook een account hier te nemen, ik ga over 2 weken naar Buenos Aires (wederom), nu om 4 weken spaans te studeren. Je kan me dus volgen op jackbol.waarbenjij.nu (of is dit spam?), maar ik vind het niet erg als je je internettikken besteed aan je eigen site :-)