Tegenwind - Reisverslag uit Jeffreys Bay, Zuid-Afrika van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu Tegenwind - Reisverslag uit Jeffreys Bay, Zuid-Afrika van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

Tegenwind

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

22 Mei 2009 | Zuid-Afrika, Jeffreys Bay

Na een lange dag in de bus was ik dus in East London aangekomen. Het is wel te merken. De temperatuur is in het algemeen iets lager (vooral 's morgens) en de dagen zijn wat korter. De eerste dag na vertrek uit East London zat het niet mij. Veel meer klimmen dan verwacht en ook nog een fikse tegenwind. Maar het eindigde weer mooi. Toen het ernaar uit begon te zien dat ik zelf mijn reeds bijgestelde bestemming niet dreigde te halen, besloot ik mijn duim op te gaan steken als er een pickup langskwam. Bij de tweede was het raak. Hij ging niet naar mijn bestemming, maar wilde mij wel naar een hotel brengen. Toen ik een opmerking maakte over de prijs, kwam hij met een alternatief: Jennie's B&B. HIj bracht mij naar een winkel, waar hij het telefoonnummer van Jennie's ging vragen. Toen werd Jennie's gebeld. Na enig heen en weer gepraat, kwam eruit datt hij mij naar Jennie's zou brengen, maar hij moest nog even wat doen op zijn zaak. Hij was meubelmaker. Uiteindelijk bracht hij mij naar Jennie's. Jennie's was een fantastische, maar geisoleerde locatie. Een grote villa onmiddellijk aan het strand. Toen we aankwamen was Jennie's man thuis. Ik werd hartelijk ontvangen en kreeg een ruime kamer met uitzicht op het strand en de zee. Mijn fiets mocht ik niet buiten laten staan en die moest ik maar in een andere kamer zetten. Toen ik vroeg of ik een pilsje kon kopen, nam hij me mee naar beneden naar de living met een bar in de hoek. Ik kon pakken wat ik wilde, maar moest het opschrijven in het honesty-boek. Daarna vertelde hij dat hij nog een uurtje wegging. Dat is het vreemde. Enerzijds zijn ze heel bang voor inbraken etc., maar laten dan wel rustig een onbekende toerist alleen achter in hun huis. 's Avonds kon ik "natuurlijk" met de familie meeeten zonder dat het wat extra kostte. Kortom veruit mijn beste overnachtingsplaats tot nu toe.
Jammer genoeg was de volgende dag minder goed. Niet de mooie zonsopgang waarop ik gehoopt had, maar (voor de tweede keer) langdurige regen.
Maar goed inmiddels zijn we alweer enkele dagen verder. Het weer werd weer beter en de wind draaide. En draaide weer. Vandaag had ik weer een fikse tegenwind. IK had gehoopt wat verder te komen, maar belandde uiteindelijk in een backpackershotel (kamperend in de tuin) in een surfersparadijs.

  • 23 Mei 2009 - 21:06

    Cuneke:

    hé gerd
    wat een reis ben je aan het maken: niet voor te stellen. ondertussen gaan wij hier braaf iedere dag naar ons werk en hebben af en toe een (hemelvaart)dagje vrij en begint het steeds meer zomer te lijken (soms). hoe is het daar,lees je ook nog wel eens een ned.krant of zie je (eur.) tv? hoe gaat het met Zuma? nou allemaal vragen waar ik volgende maand misschien antwoord op krijg.geniet lekker! liefs q

  • 24 Mei 2009 - 10:26

    Hans En Ellis:

    wat een prachtige foto's ,daar kunnen de onze van dierenpark Emmen ,waar we geweest zijn niet aan tippen.

    Hopelijk wordt het weer ook daar wat beter.

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Jeffreys Bay

Van Johannesburg naar Kaapstad

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2009

Spierpijn

06 Juni 2009

Eindbestemming

04 Juni 2009

Geen hoop

02 Juni 2009

Walvissen?

01 Juni 2009

Rustig aan naar Kaapstad
Gerd
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 93804

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 26 Juli 2013

IJsland 2013

11 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Schotland met de Wereldfietser

25 Juni 2011 - 30 Juli 2011

Van Kristiansand naar Trondheim

07 Augustus 2010 - 11 September 2010

Canadian Rockies en Ketlle Valley Railway

18 April 2009 - 12 Juni 2009

Van Johannesburg naar Kaapstad

01 Mei 2008 - 30 Mei 2008

Langs de Donau van Boekarest naar Wenen

21 Januari 2007 - 01 Maart 2007

Eilandhoppen op de Filippijnen

12 Maart 2006 - 20 April 2006

Van Houston naar San Diego

18 Maart 2005 - 16 Juni 2005

3 maanden fietsen in Australië

Landen bezocht: