Met de bus - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu Met de bus - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

Met de bus

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

17 Mei 2009 | Zuid-Afrika, Durban

Na twee dagen (en een beetje) stevig doorfietsen - en weinig fotograferen - ben ik inmiddels in Durban aangeland. Eigenlijk had ik hier gisteren willen zijn. Terwijl ik flink aan het aanbuffelen was om voor donker binnen te zijn, moest ik kiezen tussen 2 wegen: de N2 of de M4. Dus ik bel naar het Backpackers Hostel waar ik wilde overnachten. Tot mijn verbazing hoorde ik dat ze hartstikke volzaten en dat gold ook voor de andere backpackers in Durban. Achteraf hoorde ik dat de reden een belangrijke rugbywedstrijd was.
Daarom ben ik toen maar gestopt met pogingen om Durban voor donker te bereiken en via de M4 richting kust gegaan, omdat daar de kans op het vinden van een overnachtingsplek het grootst was. Ik kwam in een kustplaats Umhlanga Rocks met zat overnachtingsplekken, maar vraag me niet hoe duur. De hele kustweg stond vol met grote dure hotels. Na enig vragen vond ik een Bed en Breakfast. Prijs 670 Rand. Dat vond ik toch een beetje te gortig en daar kreeg ik wel het telefoonnummer van een goedkopere B&B. Die was vol en ik kreeg weer een telefoonnummer. Dat gebeurde nog 2 keer en toen was het eindelijk raak. Nadat de heer des huizes mij verschillende keren op verschillende manieren had uitgelegd hoe ik er moest komen, stelde hij uiteindelijk voor om langs te komen en dan voor mij uit te rijden. Toen hij na een half uurtje kwam, was het inmiddels hartstikke donker en mocht ik hem en zijn vrouw volgen. Toen we twintig minuten later ter plaatse waren, was ik redelijk afgepeigerd.
Na een goede nachtrust kreeg ik vanmorgen nog een kop koffie aangeboden en hoewel 350 Rand (zonder ontbijt) was afgesproken, hoefde ik maar 300 te betalen.
Gisteren had ik aan de telefoon reeds een dormbed besproken in dit Backpackers Hostel (singles waren ook voor vandaag vol). Maar ik moet hier wel slapen, want morgen ga ik met de bus naar East London. Bij het kopen van het kaartje (in St. Lucia) had ik afgesproken dat de Bazbus mij in dit hostel oppikt morgenochtend om 6.45 uur.

• 21 Mei 2009 - 21:54

Rineke:

Wist jij dat Azim (Himbuv) ook vrij veel met Z-A te maken heeft? Ik geef hem je url. Liefs en veel plezier.