Met de bus - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu Met de bus - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

Met de bus

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

17 Mei 2009 | Zuid-Afrika, Durban

Na twee dagen (en een beetje) stevig doorfietsen - en weinig fotograferen - ben ik inmiddels in Durban aangeland. Eigenlijk had ik hier gisteren willen zijn. Terwijl ik flink aan het aanbuffelen was om voor donker binnen te zijn, moest ik kiezen tussen 2 wegen: de N2 of de M4. Dus ik bel naar het Backpackers Hostel waar ik wilde overnachten. Tot mijn verbazing hoorde ik dat ze hartstikke volzaten en dat gold ook voor de andere backpackers in Durban. Achteraf hoorde ik dat de reden een belangrijke rugbywedstrijd was.
Daarom ben ik toen maar gestopt met pogingen om Durban voor donker te bereiken en via de M4 richting kust gegaan, omdat daar de kans op het vinden van een overnachtingsplek het grootst was. Ik kwam in een kustplaats Umhlanga Rocks met zat overnachtingsplekken, maar vraag me niet hoe duur. De hele kustweg stond vol met grote dure hotels. Na enig vragen vond ik een Bed en Breakfast. Prijs 670 Rand. Dat vond ik toch een beetje te gortig en daar kreeg ik wel het telefoonnummer van een goedkopere B&B. Die was vol en ik kreeg weer een telefoonnummer. Dat gebeurde nog 2 keer en toen was het eindelijk raak. Nadat de heer des huizes mij verschillende keren op verschillende manieren had uitgelegd hoe ik er moest komen, stelde hij uiteindelijk voor om langs te komen en dan voor mij uit te rijden. Toen hij na een half uurtje kwam, was het inmiddels hartstikke donker en mocht ik hem en zijn vrouw volgen. Toen we twintig minuten later ter plaatse waren, was ik redelijk afgepeigerd.
Na een goede nachtrust kreeg ik vanmorgen nog een kop koffie aangeboden en hoewel 350 Rand (zonder ontbijt) was afgesproken, hoefde ik maar 300 te betalen.
Gisteren had ik aan de telefoon reeds een dormbed besproken in dit Backpackers Hostel (singles waren ook voor vandaag vol). Maar ik moet hier wel slapen, want morgen ga ik met de bus naar East London. Bij het kopen van het kaartje (in St. Lucia) had ik afgesproken dat de Bazbus mij in dit hostel oppikt morgenochtend om 6.45 uur.

  • 21 Mei 2009 - 21:54

    Rineke:

    Wist jij dat Azim (Himbuv) ook vrij veel met Z-A te maken heeft? Ik geef hem je url. Liefs en veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Durban

Van Johannesburg naar Kaapstad

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2009

Spierpijn

06 Juni 2009

Eindbestemming

04 Juni 2009

Geen hoop

02 Juni 2009

Walvissen?

01 Juni 2009

Rustig aan naar Kaapstad
Gerd
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 93777

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 26 Juli 2013

IJsland 2013

11 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Schotland met de Wereldfietser

25 Juni 2011 - 30 Juli 2011

Van Kristiansand naar Trondheim

07 Augustus 2010 - 11 September 2010

Canadian Rockies en Ketlle Valley Railway

18 April 2009 - 12 Juni 2009

Van Johannesburg naar Kaapstad

01 Mei 2008 - 30 Mei 2008

Langs de Donau van Boekarest naar Wenen

21 Januari 2007 - 01 Maart 2007

Eilandhoppen op de Filippijnen

12 Maart 2006 - 20 April 2006

Van Houston naar San Diego

18 Maart 2005 - 16 Juni 2005

3 maanden fietsen in Australië

Landen bezocht: