terug op het vaste land - Reisverslag uit Victor Harbor, Australië van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu terug op het vaste land - Reisverslag uit Victor Harbor, Australië van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

terug op het vaste land

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

29 Maart 2005 | Australië, Victor Harbor

Na een lang paasweekend op Kangaroo Island ben ik weer op het vaste land aangekomen. Kangaroo Island was fantastisch. Onbegrijpelijk dat zo'n mooie locatie op ruim 100 km van Adelaide met Pasen toch vrij rustig was. Op Kangaroo Island ook vele tientallen kilometers op "dirt roads" geweest en flinke stukken met wasbord. Hoewel gefietst? Ik had mijn route via Constition Hill gepland en die was zo steil dat van fietsen geen sprake was. Drie kwartier je fiets heuvel op duwen. Ik begrijp nu waarom de Aussies het een push-bike noemen.
Hoe kan het anders. Inmiddels ook Kangoeroes gezien. De eerste was - uiteraard - een dooie langs de weg. Daarna echter ook tientallen levende. Dit zijn trouwens grijze KI kangoeroes, die zijn weet kleiner dan de rode kangoeroes van het vaste land. Veel schattiger en veelvuldiger dan kangoeroes, zijn wallabies (een klein soort kangoeroe). Zij zijn ook minder schuw, maar worden ook in veel grotere getale doodgereden. Het is trouwens wel een bijzondere ervaring om 's avonds in het donker op je camping te lopen en opeens een koala tegen te komen die op zoek is naar een nieuwe boom.
Vannacht voor het eerst een klein regenbuitje gehad. Verder is het lekker fietsweer. Nu ben ik dus weer op de vaste wal. Vanmorgen een paar steile beklimmingen, die ik af en toe moest onderbreken met een breathie (Aussie-jargon voor de korte adempauze van fietsers die niet kunnen klimmen). Deze beklimmingen werden echter wel beloond met tientallen kilometers over een heuvelrug met uitzicht over het omliggende heuvelland. En genoeg mogelijkheden om rond te kijken want er was weinig verkeer.
Gerd

• 29 Maart 2005 - 07:06

Max:

Ik heb je bericht weer gelezen. Leuk ! Ga zo door Gerd. Enjoy it.

• 29 Maart 2005 - 08:40

André:

Ik begin al behoorlijk jaloers te worden. Veel plezier. André

• 29 Maart 2005 - 09:37

Piet K:

nou in iedergeval een fijne paas gehad.
    En nu toch eindelijk kangeroe's gezien .
    Vooral die koala daar is an zo weg van .
    Als ik het haar vertel weet ik zeker dat ze jaloers word .
    doe rustig aan en in gedachten zijn we bij je .
    GR ;-) aenp