hot! - Reisverslag uit Tailem Bend, Australië van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu hot! - Reisverslag uit Tailem Bend, Australië van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

hot!

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

31 Maart 2005 | Australië, Tailem Bend

Gisteren fietste ik eerst door een vrij vlakke - de heuvels heb ik gelukkig voorlopig achter me gelaten - streek met veel wijnbouw. Later veranderde dat in akkers verdroogd grasland afgewisseld door stukken met een heide-achtig bodembedekker.
Hoewel ik op een steenworp van de grootste zoetwater meer en de monding van de Murray, de grootste rivier, fietste zag het vrij desolaat uit. Maar Australie zou Australie niet zijn als het geen verrassing in petto had. Ineens was een heel stuk met het groenste en malste gras denkbaar (ik was bijna gaan proberen of het geen allernatief was voor het lauwe water in mijn bidon) en daarop graasden enige honderden koeien. Tot dan toe had ik in Australie slechts hele kleine kuddes van hoogstens enige tientallen koeien of schapen gezien.
Enkele kilometers verder - het landschap was weer vrij desolaat - waren er verscheidene verdroogde vennetjes langs de weg. Sommige waren kennelijk kleine zoutmeertjes met een enigzins roze kleur.
Inmiddels was de temperatuur behoorlijk opgelopen. Het was flink zwoegen, want er stond weer een stevige tegenwind en het landschap bood geen enkele bescherming tegen de zon en de wind. Later hoorde ik dat het 37 graden was. Ik was dan ook volkomen uitgeteld toen ik eindelijk op de camping arriveerde.
Daarom heb ik vandaag - het is weer een hot day - maar eens een vrije dag genomen, hoewel er in dit kleine plaatsje weinig te beleven valt. Er is wel een Comunity Library, waar ik gratis kan internetten. Jammer genoeg hebben ze Windows 98 en geen fotoprogramma, zodat ik niet erg veel met mijn foto's kan doen.

Ik heb nog weinig over de vogels gezegd. Juist als je aan het fietsen bent, hoor je vrijwel konstant het gekras, gekwetter, gefluit van vogels. Je ziet ook van alles: hele kleine zangvogeltjes, veelkleurige vogels die lijken op papagaaien, veel magpies waarvan ik al gelezen had dat ze in de broedtijd vaak fietsers aanvallen en vele anderen. Ik ben geen vogelaar en dat is maar goed ook, want dan kwam ik nooit in Cairns.

Hieronder volgt een lijstje met mijn dagetappes. Dat is met name ook bedoeld als herinnering voor mijzelf voor als ik mijn schriftje kwijtraak.

Gerd

zondag 20-3-2005:
aankomst luchthaven - camping
5 km (5 km)

maandag 21-3-2005:
Adelaide
44 km (49 km)

dinsdag 22-3-2005:
Adelaide - Normanville
90 km (139 km)

woensdag 23-3-2005:
Normanville - Brown Beach (Kangaroo Island)
50 km (189 km)

donderdag 24-3-2005:
Brown Beach (KI) - Stokes Bay (KI)
80 km (269 km) (40% dirt roads)
(op de camping: mensen die zo gek zijn hiernaartoe te fietsen, hoeven niet te betalen)

vrijdag 25-3-2005:
Stokes Bay (KI) - Western Caravan Park (KI)
72 km (341 km) (50 % dirt roads)

zaterdag 26-3-2005:
Flinders Chase National Park
80 km (421 km) (40 % dirt roads)

zondag 27-3-2005:
Western Caravan Park (KI) - Kingscote (KI)
113 km (544 km) (30 % dirt roads)

maandag 28-3-2005:
Kingscote (KI) - Cape Jervis
63 km (607 km)

dinsdag 29-3-2005:
Cape Jervis - Goolwa
81 km (688 km)

woensdag 30-3-2005:
Goolwa - Tailem Bend
99 km (787 km)

  • 31 Maart 2005 - 04:18

    MM:

    Hee Gerd,

    Leuke site, en top fotos........ hele ervaring om zo het land te verkennen .

  • 31 Maart 2005 - 08:37

    André:

    Zet een pet op als het zo warm is! Hier begint er ook voorzichtig aan iets van lente door te dringen.

  • 01 April 2005 - 10:03

    Piet K:

    ger toen ik vandaag op het balkon stond zag ik ook een klein groen vogeltje voorbij vliegen net een papagaaitje o.i.d. dus ook hier zijn ze ;-)
    Maar als ik het goed begrijp zit je wat KM's betrefd dus al op 787 km
    kan het niet genoeg zeggen NEEM ME PETJE voor je af wat een pokke eind .
    Maar leef met je mee wat die warmte betrefd want dat maakt 't eigenlijk alleen maar zwaarder .
    Drink en rust voldoende en bedek die schedel met het een of ander (zonnesteek kan je niet echt gebruiken)
    GR AENP ;-)

  • 01 April 2005 - 16:08

    Ellis En Hans:

    Indrukwekkend .........vooral het aantal kilometers wat je rijdt per dag en dat in die hitte .........jij een petje op ,wij ons petje af voor jou.
    groetjes

  • 03 April 2005 - 09:09

    Cuneke:

    hoi gerd
    gelukig is het hier al het hele weekend een stralend voorjaarsweer, en heb ik de halsbandparkieten in onze tuin ook al weer gezien, want anders werd ik wel echt jaloers op jouw avonturen. prachtig die foto's en beschrijvingen! nou wat het thuisfront betreft:je broodmachine staat te draaien, de pomp van de wasmachine is aan het instorten, de mieren zijn hun opmars weer begonnen en we hebben de weegschaal weg geflikkerd. jenny heeft onze onderhoudslijst in behandeing vertelde ze laatst, dus we wachten rustg af. veel plezier de komende tijd en liefs
    q

  • 04 April 2005 - 15:37

    Martijn:

    mooie fotoos!
    kunnen er meer op? en inderdaad koop een pet.

  • 04 April 2005 - 15:39

    Noor:

    Hee gerd, wat een bijzondere verhalen allemaal ... Hier mooi lente weer. Eindelijk! Vorige week tentamens gehad, bestuursprocesrecht en ondernemningsrecht, ging helaas niet zo goed! In de nieuwe amstel straat gaat het allemaal prima alleen geloof dat ze niet zonder je kunnen, alles gaat kapot. Veel liefs

  • 04 April 2005 - 15:40

    Martijn:

    mooie fotoos!
    kunnen er meer op? en inderdaad koop een pet.

  • 05 April 2005 - 06:56

    Niko:

    Steeds verderweg van Amsterdam en steeds dichterbij waar wij wonen, in Kew in Victoria.

    Goed om te lezen en te zien wat je denkt van 'This big brown land'.

    Nou even eerlijk, fiets je met een helm zoals de politie dat voorschrijft? Houd vol.

    Hoi Cuneke, Hee Martijn.

  • 05 April 2005 - 14:46

    Piet Hopman:

    Wat ik zo kan zien op de site geniet je volop.
    Ik zit er aan te denken om ook maar daar heen te vliegen alleen neem ik geen fiets mee maar wel mijn hengels die kan je daar goed gebruiken.He succes en ik zie je weer.
    je colega van de T.D.
    groetjes.....piet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Tailem Bend

3 maanden fietsen in Australië

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2005

overgewicht?

15 Juni 2005

toch gesnorkeld, hoewel...

13 Juni 2005

Eindpunt

09 Juni 2005

Cairns of niet?

08 Juni 2005

Regenwoud
Gerd
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 93753

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 26 Juli 2013

IJsland 2013

11 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Schotland met de Wereldfietser

25 Juni 2011 - 30 Juli 2011

Van Kristiansand naar Trondheim

07 Augustus 2010 - 11 September 2010

Canadian Rockies en Ketlle Valley Railway

18 April 2009 - 12 Juni 2009

Van Johannesburg naar Kaapstad

01 Mei 2008 - 30 Mei 2008

Langs de Donau van Boekarest naar Wenen

21 Januari 2007 - 01 Maart 2007

Eilandhoppen op de Filippijnen

12 Maart 2006 - 20 April 2006

Van Houston naar San Diego

18 Maart 2005 - 16 Juni 2005

3 maanden fietsen in Australië

Landen bezocht: