Zonder remmen - Reisverslag uit Cochrane, Canada van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu Zonder remmen - Reisverslag uit Cochrane, Canada van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

Zonder remmen

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

09 September 2010 | Canada, Cochrane

Gisteren was het zo'n dag. Het regende werkelijk de hele dag. Op internet had ik een campground - halverwege op weg naar Calgary - gevonden: Ghost Lake Recreation Area. De Hwy 1A (ook Bow Valley Trail) had een heel rustige weg moeten zijn. Doordat er iets was met een oprit naar de Hwy 1 was het echter heel druk. In het begin waren er ook erg veel vrachtwagens, maar toen was er gelukkig nog een shoulder. Later was er geen shoulder meer en hoewel het aantal vrachtwagens afgenomen was, bleef de weg veel te druk naar mijn zin. Op een gegeven moment werd ik - weer eens (zie mijn USA-reis) - aangehouden door een politie-auto met zwaailicht. De agent wilde weten of ik naar Cochrane wilde fietaen, want hij vond het kennelijk te gevaarlijk. Ik weet niet wat hij gedaan had als ik ja had gezegd, maar ik antwoordde dat ik naar Ghost Lake Recreation Area wilde. Dat bleek enkele honderden meters verderop te zijn, dus meneer agent vertrok weer in dezelfde richting waaruit hij gekomen was. Hij was dus kennelijk wel speciaal voor mij gekomen. Ghost Lake Recreation Area bleek echter een smerige vervallen campground te zijn. De toiletten waren te smerig voor woorden en zaten vol zwermen vliegen. De waterpomp bleek niet te werken, dus er was geen drinkwater. Wel moesten gebruikers via een self-registration-box C$ 20,= betalen. Ik had geen zin om voor deze rommel te betalen en zeker geen C$ 20,=. Als ik er was gaan staan zonder te betalen, was er wellicht in de loop der avond iemand gekomen om te controleren met alle gevolgen vandien. Ik besloot derhalve toch maar door te fietsen door de regen naar Cochrane, ongeveer 30 km verderop. Blij dat ik dat gedaan heb. In Cochrane vond ik voor C$ 24,= een keurige camping met koud en warm water, douches en een mooi stukje grasveld voor mijn tent. Dat laatste is heel bizonder in Canada: ik moest bijna altijd op gravel staan.
Ik zie dat het buiten droog is en ga dus nu maar het laatste stukje naar Calgary fietsen en morgen stap ik in het vliegtuig.

• 10 September 2010 - 12:45

Hans En Ellis:

zo wij zijn even een midweekje in eigen land weg geweest men hebben nu gelezen hoe het jou vergaat maar zo te lezen hebben we beter weer als jij.
    Het zit er bijna weer op he ......prettige terugreis

• 10 September 2010 - 15:03

Jettie:

Hoi Gerd, goeie thuisreis. Ik ben benieuwd naar je foto's. Misschien kun je een keer een fotomiddagje geven als Ellis in Amsterdam is....
    Je zult je hier snel weer thuisvoelen qua weer - het regent hier ook veel. Groetjes.

• 14 September 2010 - 09:05

Piet Hopman: