Plek waar het water 't smalst is - Reisverslag uit Sicamous, Canada van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu Plek waar het water 't smalst is - Reisverslag uit Sicamous, Canada van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

Plek waar het water 't smalst is

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

23 Augustus 2010 | Canada, Sicamous

Even een kort woordje uit Sicamous (inderdaad: plek waar ...). Zoals past bij mijn leeftijd zit ik in de Senioren Activiteiten Centrum te internetten. Er is verder niet zoveel nieuws. Na de vele (soms te)onverharde paden fiets ik al weer twee dagen grotendeels langs de Highway (97 en 97A). Omdat het gisteren zondag was, had ik gehoopt dat het wat rustiger zou zijn. Het tegendeel was echter waar. Ik heb inmiddels begrepen dat dat medekwam omdat volgende de scholen weer beginnen. Overigens is het verkeer hier in Canada een verademing vergeleken bij Zuid Afrika. Enerzijds zijn de maximum snelheden veel lager. Op wegen waar hier maximum 80 of 90 mag worden gereden, gold in Zuid Afrika normnaal een maximum van 120. Maar het grootste verschil is dat de automobilisten niet zo opgefokt rijden. Op een stuk, waren de shoulders waren opgebroken, bleef bijv. een hele rits auto's achter mij rijden tot er geen tegenliggers meer kwamen en ze met een boogje om mij heen konden. Volgens bij hadden ze met die lage snelheid (50 km i.v.m. met wegopbreking en dubbele verkeersboetes bij wegopbrekingen) mij makkelijk kunnen passeren zonder op de andere weghelft te komen.
Maar goed ik ga nu weer boodschappen (bier!) doen en dan nog 20 km fietsen naar een kampeerplek in Yard Creek Provincial Park.

• 24 Augustus 2010 - 18:55

Cuneke:

Hoi Gerd, zo te lezen heb je een mooie vakantie. goed zo!
    blijf lekker genieten (en uitkijken voor de beren).
    hier in de nas hebben we vanmiddag een heel stel pratende pakken op het dak gehad en de wethouder zelf heeft het laatstse sedumpje in de grond gestopt. Je ziet de foto's wel als je terug bent. Maar blijf nog maar even weg, want het water valt hier met bakken uit de lucht en de anne frankboom is gisteren ook omgewaaid. Nou je begrijpt het al, leve de vakantie! liefs
    q

• 25 Augustus 2010 - 07:06

Esther:

haha die Gerd..zie het helemaal voor me jij als een gek trappen op die fiets van je met een file van auto's achter je. hijgend puffend..Ik geloof dat een biertje dan wel verdiend is dan. Cheers my dear.Enne de groeten dan maar aan al die lui op het Senioren Activiteiten Centrum.Kun je effff bijkletsen en bijkomen van de hectiek Big hug