Week 1 - Reisverslag uit Fredericksburg, Verenigde Staten van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Fredericksburg, Verenigde Staten van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

18 Maart 2006 | Verenigde Staten, Fredericksburg

Zoals ik al vreesde is het hier in de Usa niet zo gemakkelijk om internet-mogelijkheden te vinden. Ik zit nu 's zaterdagmorgen om 10.00 uur in een grote bibliotheek en mijn eerste week zit er al op. Overigens is het in het algemeen minder gemakkelijk om dingen te vinden dan in Australie. In Australie had elk plaatsje van enige omvang een VVV en daar kon je terecht met al je vragen: Waar is een Caravanpark?, Waar is internet?, Waar is een campingwinkel? etc. Hier ben ik tot nu toe een zo'n VVV-kantoortje tegengekomen. Verder moet je in winkels, cafe's of op straat mensen aanschieten en hopen dat je de benodigde informatie krijgt.
De eerste week was het weer heel wisselvallig: de ene dag bewolkt, de volgende zonnig, de ene dag rugwind, de volgende dag wind tegen. Vanmorgen werd ik wakker terwijl de regen 's zachtjes op mijn tentdoek kletterde. De eerste paar uur bleef het miezeren, maar inmiddels is het weer droog. Ik heb inmiddels op internet gezien dat ik de komende twee dagen meer regen kan verwachten. Daarna wordt het weer zonnig.
Deze eerste week had ik gepland als aanloop om een beetje in vorm te komen. Dat is het ook geworden. De eerste paar dagen heb ik nog geprobeerd wat rustigere wegen te vinden, maar door het ontbreken van een gedetailleerde kaart, raakte ik steeds de weg kwijt en ben ik vele kilometers omgereden. Het probleem is dat de bewegwijzering bijna uitsluitend gaat via wegnummers en als deze wegen niet op je kaart staan, is het moeilijk om de juiste weg te vinden. Ik rijdt derhalve veel langs de wat drukkere autowegen.
Pogingen om een gedetailleerdere kaart te vinden, waren tot nu toe tevergeefs.
Na het eerste vlakte gedeelte van Houston tot Austin ben ik inmiddels in de Texas Hills. Ik moet zeggen dat ik ze minder opzienbarend vind dan hun reputatie. Het is een heuvellandschap zoals bijv. Toscane, maar het heeft niet echt een duidelijk karakter, zoals Toscane wel heeft. De heuvels in het algemeen niet ontgonnen en gegroeid met gras en lage bomen. Ik moet er wel bij zeggen dat het deprimerende weer - zeer laag hangende bewolking met dreigende buien - er niet toe bijdraagt het landschap aantrekkelijk te maken.
Het is inmiddels bijna half elf dus ik moet zolangzamerhand gaan fietsen. Ik ga nog even bij een boekhandel hier in de stad kijken of ze kaarten hebben en dan op weg naar Mason.
Ik ga nu langzamerhand naar gebieden waar het nog dunner bevolkt is, dus het kan zijn dat mijn volgende bericht nog langer op zich laat wachten.
Gerd

• 19 Maart 2006 - 09:12

Piet Hopman:

Ha die Gerd... je begint pas dus zal je nog genoeg tegen komen wat wel indrukwekkend is,ben wel benieuwd naar de foto's die gaan komen hou m tussen de lijntjes en succes daar... groet
    Piet H

• 19 Maart 2006 - 13:19

Cuneke:

hallo gerd
    goed wat van je te horen. ik ben ook wel benieuwd hoe de campings daar zijn, of je meer fietsers tegenkomt en wacht vol spanning op je eerste foto's. maandag begint voor mij (voorlopig) de een-na-laatste week op het werk. we houden elkaar op de hoogte. geniet van je vakantie !
    liefs q

• 20 Maart 2006 - 10:40

Martijn:

Ha Gerd! Goeie reis!
    We houden het in de gaten. Groet!

• 22 Maart 2006 - 20:17

André:

zo ik heb je weer gevonden op de website. even wennen lees ik wel. ik hoop dat het wat zonniger en plezieriger voor je wordt

• 23 Maart 2006 - 11:43

Piet K:

nou dat wat je had gezegd over de mogenlijkheden van het int net.
    Is dus waar , het is dus niet zo makkelijk als in down under.
    Maar toch iets gevonden om het door te geven aan het thuis front .
    Blijf je natuurlijk volgen net als de vorige keer.
    TAKE IT EASY
    en we denken aan je