Back to normal - Reisverslag uit Eidsvold, Australië van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu Back to normal - Reisverslag uit Eidsvold, Australië van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

Back to normal

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

26 Mei 2005 | Australië, Eidsvold

Ja, Ellis, ik weet dat ik het eigenlijk niet moet zeggen, maar ik ben niet bijgelovig. De laatste twee dagen was alles weer normaal. Lekker zonnig weer. Lekker gefietst. Grotendeels langs de Burnett Hwy. Queensland (waar ik inmiddels al enige tijd ben) was mijn grootste probleem bij het plannen van een route. Het dichts langs de kust loopt de Bruce Hwy en daar had ik bijna alleen maar verschrikkelijke verhalen over gelezen. Heel erg druk en heel veel vrachtauto's. Ik heb uiteindelijk gekozen om in ieder geval tot Rockhampton de - ruim 100 km landinwaarts gelegen - Burnett Hwy te volgen. Dit blijkt tot nu toe een goede keus, want ik zou het aantal auto's dat mij per uur passeert, kunnen tellen.
Wat betekent dat dan normaal. Ik wordt 's ochtends meestal tussen 5 en 6 uur wakker en dan lees ik nog even tot het om ongeveer 6 uur licht wordt. Nadat ik het nodige gedaan heb in de "amenities" (toilet- en doucheruimten), ga ik eerst ontbijten. Een stuk of zes tot acht boterhammen met meestal pindakaas of hazelnootpasta (deze zitten in een plastic pot: jam heb ik afgeschaft nadat de glazen pot bij een val gesneuveld was). Daarna ga ik mijn tassen in pakken, mijn tent afbreken en om ongeveer 8 uur vertrek ik (niet vergeten me eerst met sunscreen 30+ in te smeren). Ik fiets dan 2 tot 3 uur voordat ik voor de eerste keer lunch. Als het kan doe ik dat bij een cafe of take-away. Bij mijn koffie (zelden echt lekker) neem ik een taartpunt, een meat pie of een ander broodje. Zo'n pauze duurt ongeveer 20 tot 30 minuten. Als ik geen eetgelegenheid tegenkom, neem ik een kwartietje pauze langs de kant van de weg onder het genot van enkele muesli-bars. Daarna ga ik weer op weg. Na 2 tot 3 uur neem ik mijn tweede lunch (als ik nog niet op of in de buurt van de plaats van bestemming ben. Voor mijn tweede lunch neem ik meestal een lekkere vette hap (ik moet wat aankomen). Favoriet is een hamburger with the lot (in deze streek ook works burger genaamd). Dit is een broodje hamburger (en dan niet zo'n dun McDonalds-vliesje) met een plak kaas, gebakken bacon, gebakken ui, een gebakken ei, soms een gebakken schijf ananas, een schijf biet, enkele plakjes tomaat, sla en een klodder BBQ-saus. De hoogte is ongeveer 25 cm en vraag mij ook niet hoe je zo'n ding fatsoenlijk moet eten. Daarna fiets ik naar mijn bestemming. Als dat een camping in de National Park of een caravan park kilometers buiten de stad is, zorg ik dat ik onderweg boodschappen heb gedaan. Tenzij het nog vrij vroeg is, drink ik vaak meteen mijn eerste pilsje terwijl ik de tent aan te opzetten ben. De ene keer ga ik daarna meteen douchen, de andere keer ga ik eerst boodschappen doen, ergens internetten, mijn route voor de volgende dag bekijken onder het genot van een pilsje of wat onderhoud aan mijn fiets doen. Dan douche ik tussen zes en zeven. Om een uur of zeven ga ik koken. Hoewel bijna elke camping een (meestal electrische of gas) barbeque heeft, maak ik vrijwel altijd pasta. Niets ingewikkelds. Pasta koken en een blik kant en klare pastasaus erdoor. Daarna lees ik nog wat en drink een of twee pilsjes. Als er een plaats is, waar ik kan zitten lezen, zoals een kamp-keuken of een verlichte overdekte piknick-tafel, ga ik meestal om tien / elf uur naar bed. Als ik slechts in mijn tent kan lezen meestal eerder. En dat was 't dan weer.
Gerd

  • 26 Mei 2005 - 13:49

    Jack:

    Da´s wel vroeg op zeg, je bent toch op vakantie?!? :)

  • 29 Mei 2005 - 09:39

    Piet K:

    zie het helemaal voor me hoe jij een hamburger van een gigantisch formaat naar binnen werkt (overal bbq-saus )Maar lijkt me wel lekker krijg er gewoon honger van .

    gr aenp ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Eidsvold

3 maanden fietsen in Australië

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2005

overgewicht?

15 Juni 2005

toch gesnorkeld, hoewel...

13 Juni 2005

Eindpunt

09 Juni 2005

Cairns of niet?

08 Juni 2005

Regenwoud
Gerd
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 93509

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 26 Juli 2013

IJsland 2013

11 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Schotland met de Wereldfietser

25 Juni 2011 - 30 Juli 2011

Van Kristiansand naar Trondheim

07 Augustus 2010 - 11 September 2010

Canadian Rockies en Ketlle Valley Railway

18 April 2009 - 12 Juni 2009

Van Johannesburg naar Kaapstad

01 Mei 2008 - 30 Mei 2008

Langs de Donau van Boekarest naar Wenen

21 Januari 2007 - 01 Maart 2007

Eilandhoppen op de Filippijnen

12 Maart 2006 - 20 April 2006

Van Houston naar San Diego

18 Maart 2005 - 16 Juni 2005

3 maanden fietsen in Australië

Landen bezocht: