Opera House, Harbour Bridge en heel veel auto's - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu Opera House, Harbour Bridge en heel veel auto's - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

Opera House, Harbour Bridge en heel veel auto's

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

07 Mei 2005 | Australië, Sydney

Ik ben inmiddels tweeeneenhalve dag in Sydney. Sydney is wel een verschil met Melbourne. In Melbourne kon je nog redelijk ontspannen fietsen. Sydney is echter een ramp voor fietsers. Het is echt verschrikkelijk druk met auto's, auto's en nog eens auto's. Je ziet ook veel minder fietsers dan in Melbourne en de meeste fietsers die je ziet, hebben een soort kamikaze-stijl van fietsen. Desondanks heb ik ook het meeste met de fiets gedaan, want openbaar vervoer vind ik altijd zo'n mijl op zeven in een onbekende stad. Ik heb natuurlijk ook over de Harbour Bridge gefietst. Terug naar de camping - die 14 km ten noorden van het centrum aan de overkant van de rivier ligt - heb ik wel de ferrie (pont) genomen om het allerdrukste stuk over te slaan. Bovendien kon ik dan wat langer in het centrum blijven en toch voor (net) donker op de camping zijn.
Ik moet stoppen.
Gerd

• 07 Mei 2005 - 16:42

Martijn:

Ha Gerd! Mooie fotos: wat is op dds 1174-1180? Sidney? En 1153 en 1158-1164? Zien er spannend uit. Groet!

• 07 Mei 2005 - 16:42

Martijn:

• 08 Mei 2005 - 16:24

Hans En Ellis:

Weer genoten van alle foto's.
    Als je terug bent kom je een keer uitleggen wat ,wie ,waar is

Groetjes en blijf genieten

• 09 Mei 2005 - 09:02

Piet K:

Nouw wat dat fietsen betrefd kunnen ze er hier in a,dam toch ook wel wat van volgens mij.
    Die enkelde keer dat ik fiets krijg ik links en rechts van fietsers ook de griebels sta ik rustig voor een rood stoplicht te wachten staan ze rustig achter je te bellen dat je door rood moet als ze er niet voorbij kunnen.
    Wat de foto's betrefd 'k blijf SMULLEN .
    OK GC kijk uit naar het vervolg.
    gr aenp ;-)

• 09 Mei 2005 - 16:05

André:

Hoi, ik ben weer terug van een weekje griekenland en kan je dus weer volgen. Toevallig sliep ik één nachtje in griekenland in het hotel 'Sidney', de eigenaar van het hotel heeft lang in Australië gewoond, vandaar ! Veel plezier

• 10 Mei 2005 - 15:06

Thea Meijer:

Hoi Gerd, nog ruim een maand te gaan, ik denk dat je wel aardig zitvlees hebt gekregen. Spannend al je verhalen! De Hof is wel een stuk rustiger te befietsen als ik het zo lees. Hoop dat het fietsen gezond blijft en je heelhuids terugkomt! Je wordt best gemist hoor! Nederland is nog niet op zijn zomers, wij wachten wel even op je terugkomst. Heel veel plezier en genieten maar!! Hartelijke Groet Thea