gesmokkeld! - Reisverslag uit Cessnock, Australië van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu gesmokkeld! - Reisverslag uit Cessnock, Australië van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

gesmokkeld!

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

11 Mei 2005 | Australië, Cessnock

Bij het verlaten van Sydney heb ik een beetje gesmokkeld. Ik wilde de Blue Mountains - een gebergte ten westen van Sydney en volgens velen een "must" - niet overslaan, maar dat zou een heel groot stuk door de suburbs van Sydney betekenen en bij mijn aankomst in Sydney had ik reeds ervaren wat dat betekende. Ik besloot dus met mijn fiets in de Cityrail te gaan (dat mag). Maar ja, dan kon ik ook met de Cityrail doorrijden naar Katoomba in de Blue Mountains en dat scheelde een hoop klimmen. Dus heb ik dat maar gedaan. Om 11 uur 's morgens in Katoomba aangekomen wilde ik even naar de waterval gaan kijken en dan doorfietsen (of eigenlijk terug richting Sydney). Voor ik het wist was ik echter een bergwandeling van 2 uur aan het maken. Toen toch maar naar de camping in Katoomba gegaan om mijn tent op te zetten en daarna nog een flinke wandeling in de omgeving gemaakt.
De volgende dag ben ik in eerste instantie weer teruggefietst richting Sydney, maar vlak voor Sydney afgebogen naar het noorden.
Gisteren was weer eens een heerlijke fietsdag. Mooi weer (maar ik verwacht al bijna niet anders meer, zo weinig regen heb ik gehad), een prachtige route met een combinatie van bossen, heuvels en water, ongeveer de helft van de weg was onverhard maar goed fietsbaar en er was dus heel weinig autoverkeer. 's Avonds gekampeerd op een kampeerterrein in het Yengo Nationaal Park (jammer genoeg zonder douche, maar er was geen alternatief binnen fietsafstand). Normaal gesproken zijn dit soort kampeerterreinen (zeker in deze tijd) bijna verlaten. Hier kampeerde echter een schoolklas van een twintigtal tieners en leraren, die een paar dagen in de omgeving aan het fietsen waren. Had ik toch weer een beetje aanspraak.
Vanmorgen had ik er een flink tempo in. Ik kwam om 11 uur in deze plaats aan en had toen al 50 km gefietst. Vanmiddag nog slechts een 30-tal km's naar Maitland.
Martijn, de foto's die jij bedoeld zijn allemaal uit Melbourne. Enerzijds van een vrij nieuw complex met musea annex congrescomplex en de anderen zijn van Spencer Street Station, dat nieuw gebouwd wordt.
Gerd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cessnock

3 maanden fietsen in Australië

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2005

overgewicht?

15 Juni 2005

toch gesnorkeld, hoewel...

13 Juni 2005

Eindpunt

09 Juni 2005

Cairns of niet?

08 Juni 2005

Regenwoud
Gerd
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 93723

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 26 Juli 2013

IJsland 2013

11 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Schotland met de Wereldfietser

25 Juni 2011 - 30 Juli 2011

Van Kristiansand naar Trondheim

07 Augustus 2010 - 11 September 2010

Canadian Rockies en Ketlle Valley Railway

18 April 2009 - 12 Juni 2009

Van Johannesburg naar Kaapstad

01 Mei 2008 - 30 Mei 2008

Langs de Donau van Boekarest naar Wenen

21 Januari 2007 - 01 Maart 2007

Eilandhoppen op de Filippijnen

12 Maart 2006 - 20 April 2006

Van Houston naar San Diego

18 Maart 2005 - 16 Juni 2005

3 maanden fietsen in Australië

Landen bezocht: