gesmokkeld! - Reisverslag uit Cessnock, Australië van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu gesmokkeld! - Reisverslag uit Cessnock, Australië van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

gesmokkeld!

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

11 Mei 2005 | Australië, Cessnock

Bij het verlaten van Sydney heb ik een beetje gesmokkeld. Ik wilde de Blue Mountains - een gebergte ten westen van Sydney en volgens velen een "must" - niet overslaan, maar dat zou een heel groot stuk door de suburbs van Sydney betekenen en bij mijn aankomst in Sydney had ik reeds ervaren wat dat betekende. Ik besloot dus met mijn fiets in de Cityrail te gaan (dat mag). Maar ja, dan kon ik ook met de Cityrail doorrijden naar Katoomba in de Blue Mountains en dat scheelde een hoop klimmen. Dus heb ik dat maar gedaan. Om 11 uur 's morgens in Katoomba aangekomen wilde ik even naar de waterval gaan kijken en dan doorfietsen (of eigenlijk terug richting Sydney). Voor ik het wist was ik echter een bergwandeling van 2 uur aan het maken. Toen toch maar naar de camping in Katoomba gegaan om mijn tent op te zetten en daarna nog een flinke wandeling in de omgeving gemaakt.
De volgende dag ben ik in eerste instantie weer teruggefietst richting Sydney, maar vlak voor Sydney afgebogen naar het noorden.
Gisteren was weer eens een heerlijke fietsdag. Mooi weer (maar ik verwacht al bijna niet anders meer, zo weinig regen heb ik gehad), een prachtige route met een combinatie van bossen, heuvels en water, ongeveer de helft van de weg was onverhard maar goed fietsbaar en er was dus heel weinig autoverkeer. 's Avonds gekampeerd op een kampeerterrein in het Yengo Nationaal Park (jammer genoeg zonder douche, maar er was geen alternatief binnen fietsafstand). Normaal gesproken zijn dit soort kampeerterreinen (zeker in deze tijd) bijna verlaten. Hier kampeerde echter een schoolklas van een twintigtal tieners en leraren, die een paar dagen in de omgeving aan het fietsen waren. Had ik toch weer een beetje aanspraak.
Vanmorgen had ik er een flink tempo in. Ik kwam om 11 uur in deze plaats aan en had toen al 50 km gefietst. Vanmiddag nog slechts een 30-tal km's naar Maitland.
Martijn, de foto's die jij bedoeld zijn allemaal uit Melbourne. Enerzijds van een vrij nieuw complex met musea annex congrescomplex en de anderen zijn van Spencer Street Station, dat nieuw gebouwd wordt.
Gerd