fietsend naar Wenen? - Reisverslag uit Timişoara, Roemenië van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu fietsend naar Wenen? - Reisverslag uit Timişoara, Roemenië van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

fietsend naar Wenen?

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

14 Mei 2008 | Roemenië, Timişoara

Toch nog een berichtje uit de mooie stad Timisoara. Het ging inmiddels allemmal zo fantastisch. Na enkele slechte dagen werd het weer beter. In eerste instantie ruim een week lang droog en licht bewolkt met temperaturen net onder de 20 graden ('s morgens ongeveer 12 graden: wel kil!). Nadat de vroege ochtendkou was opgetrokken wel lekker weer om te fietsen, zij het met de jas aan. Inmiddels is het echt mooi lenteweer met veel zon en temperaturen ruim boven de 20.
De - voorlopig - laatste twee dagen langs de Donau waren heel mooi. In de berggebied tussen Roemenie en Servie liep de -rustige - weg voortdurend vlak langs de Donau en de combinatie bergen en een mooie brede rivier zorgde voor mooie plaatjes.
Toch rust er niet echt een goed gesternte op deze vakantie. Inmiddels geeft mijn mooie en dure nieuwe fiets ernstige problemen. Ik zal er niet te diep op ingaan, maar de spaken in het achterwiel breken bij bosjes (tot nu toe 5). Ik heb uiteindelijk het laatste stuk naar Timisoara met de trein moeten doen (in een stukje van 110 km twee keer overstappen en twee keer de conducteur "omkopen" voor het meeenemen van mijn fiets).
Van de fabrikant van de fiets heb ik inmiddels vernomen dat het een - net ontdekt - structureel probleem is. Daar schiet ik nu echter niet zoveel mee op. Met de hulp van de beste plaatselijke fietsenmaker - die geen spaken van de juiste lengtemaat had - heb ik nu een noodoplossing gecreeerd. Of die in de praktijk gaat werken moet nog blijken? Morgen ga ik - na twee dagen hier in Timisoara - proberen weer met bagage te fietsen en dan hoop ik in twee of drie dagen met een fiets in redelijk staat Budapest te bereiken. Daar kan ik nogmaals proberen om de juiste spaken te krijgen.
Duim maar voor me!
Gerd

  • 15 Mei 2008 - 18:29

    An En Piet K:

    Buiten de spaken om valt het dus eigenlijk wel mee .
    Mooi weer (hier ook trouwens) en een mooie omgeving .
    Je moet je laten sponsorren door een of andere fietsen fabrikant .
    Om te kijken of hun fietsen in de praktijk wel voldoen .
    Kijke uit naar het volgende schrijven.

    gr aenp ;-)

    ps :raar woord dat "sponsorren "
    krijg het idee van een grote spons met oren ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Timişoara

Langs de Donau van Boekarest naar Wenen

Recente Reisverslagen:

01 Juni 2008

Foto's

29 Mei 2008

Nog een dierentuin

25 Mei 2008

Heel Bratislava op skates!

23 Mei 2008

Geen praatje meer

19 Mei 2008

Budapest
Gerd
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 93651

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 26 Juli 2013

IJsland 2013

11 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Schotland met de Wereldfietser

25 Juni 2011 - 30 Juli 2011

Van Kristiansand naar Trondheim

07 Augustus 2010 - 11 September 2010

Canadian Rockies en Ketlle Valley Railway

18 April 2009 - 12 Juni 2009

Van Johannesburg naar Kaapstad

01 Mei 2008 - 30 Mei 2008

Langs de Donau van Boekarest naar Wenen

21 Januari 2007 - 01 Maart 2007

Eilandhoppen op de Filippijnen

12 Maart 2006 - 20 April 2006

Van Houston naar San Diego

18 Maart 2005 - 16 Juni 2005

3 maanden fietsen in Australië

Landen bezocht: