fietsend naar Wenen? - Reisverslag uit Timişoara, Roemenië van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu fietsend naar Wenen? - Reisverslag uit Timişoara, Roemenië van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

fietsend naar Wenen?

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

14 Mei 2008 | Roemenië, Timişoara

Toch nog een berichtje uit de mooie stad Timisoara. Het ging inmiddels allemmal zo fantastisch. Na enkele slechte dagen werd het weer beter. In eerste instantie ruim een week lang droog en licht bewolkt met temperaturen net onder de 20 graden ('s morgens ongeveer 12 graden: wel kil!). Nadat de vroege ochtendkou was opgetrokken wel lekker weer om te fietsen, zij het met de jas aan. Inmiddels is het echt mooi lenteweer met veel zon en temperaturen ruim boven de 20.
De - voorlopig - laatste twee dagen langs de Donau waren heel mooi. In de berggebied tussen Roemenie en Servie liep de -rustige - weg voortdurend vlak langs de Donau en de combinatie bergen en een mooie brede rivier zorgde voor mooie plaatjes.
Toch rust er niet echt een goed gesternte op deze vakantie. Inmiddels geeft mijn mooie en dure nieuwe fiets ernstige problemen. Ik zal er niet te diep op ingaan, maar de spaken in het achterwiel breken bij bosjes (tot nu toe 5). Ik heb uiteindelijk het laatste stuk naar Timisoara met de trein moeten doen (in een stukje van 110 km twee keer overstappen en twee keer de conducteur "omkopen" voor het meeenemen van mijn fiets).
Van de fabrikant van de fiets heb ik inmiddels vernomen dat het een - net ontdekt - structureel probleem is. Daar schiet ik nu echter niet zoveel mee op. Met de hulp van de beste plaatselijke fietsenmaker - die geen spaken van de juiste lengtemaat had - heb ik nu een noodoplossing gecreeerd. Of die in de praktijk gaat werken moet nog blijken? Morgen ga ik - na twee dagen hier in Timisoara - proberen weer met bagage te fietsen en dan hoop ik in twee of drie dagen met een fiets in redelijk staat Budapest te bereiken. Daar kan ik nogmaals proberen om de juiste spaken te krijgen.
Duim maar voor me!
Gerd

• 15 Mei 2008 - 18:29

An En Piet K:

Buiten de spaken om valt het dus eigenlijk wel mee .
    Mooi weer (hier ook trouwens) en een mooie omgeving .
    Je moet je laten sponsorren door een of andere fietsen fabrikant .
    Om te kijken of hun fietsen in de praktijk wel voldoen .
    Kijke uit naar het volgende schrijven.

gr aenp ;-)

ps :raar woord dat "sponsorren "
    krijg het idee van een grote spons met oren ;-)