Met animeermeisje of zonder - Reisverslag uit San Carlos, Filipijnen van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu Met animeermeisje of zonder - Reisverslag uit San Carlos, Filipijnen van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

Met animeermeisje of zonder

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

04 Februari 2007 | Filipijnen, San Carlos

Gisterochtend ben ik overgestoken naar dit eiland: Negros. Deze keer niet met een roro, maar met een snelle passagiersboot, zoiets als de boot van Amsterdam naar Ijmuiden. Het was een tocht van anderhalf uur en de boot stampte flink. Het was maar goed dat ik nog niet had ontbeten, want anders .....
Dit is het suikerriet-eiland en het is thans het zo een beetje het hoogtepunt van de oogst. Dat kon ik gisteren wel merken. Het was erg druk op de weg met veel grote vrachtwagens afgeladen met suikerriet. Ik werd regelmatig de berm ingedrongen.
's Middags in Cadiz tevergeefs gezocht naar een internet-gelegenheid. Bij het enige internetcafe dat ik kon vinden was geen verbinding. Daarna maar op zoek naar een gelegenheid om een pilsje te drinken. Dat is meestal ook even zoeken en vaak kom je dan terecht bij een lokaliteit met Videoke (de Filippijnse variant van Kareoke) Ook nu kwam ik weer in zo'n lokaliteit terecht. Maar dat was niet het enige. Aan de muur hing ongeveer de volgende prijslijst: Pilsen (lady) 100 peso; Pilsen (plain) 25 peso; Red Horse (lady) 100 peso; Red Horse (plain) 25 peso; etc. Kortom je kon gewoon bestellen met of zonder. Ik zag toen pas dat achterin de zaak een drietal dames van rond de 20 verwachtingsvol zaten toe te kijken.
Vanmorgen ging het weer eens helemaal mis. Ik snap nog steeds niet hoe ik zo stom heb kunnen zijn, maar ik ben weer eens verkeerd gereden. 15 kilometer de weg van gisteren teruggefietst voordat ik het in de gaten had. Gelukkig is het vandaag zondag en was er dus een stuk minder verkeer op de weg. Bovendien was het vrijwel de hele dag bewolkt (met een kort buitje) en dus redelijk koel. Met 30 km meer op mijn teller ben ik toch gekomen waar ik wilde zijn.
Ik heb weer een computer zonder cd-rom dus de foto's moeten wachten. Nu ga ik op zoek naar een pilsje (plain!).
Gerd

  • 05 Februari 2007 - 19:49

    Martijn Dekker:

    Tja, bij het bierdrinken wil je natuurlijk niet worden afgeleid door andere zaken... Ze zullen er wel geen wit bier hebben, en de dames zijn er niet blond, maar die pijslijst is misschien toch iets voor ENPS...
    Het ga je goed, en geniet lekker van je vakantie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, San Carlos

Eilandhoppen op de Filippijnen

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2007

Foto's

28 Februari 2007

Het zit erop

27 Februari 2007

toch in Manila

24 Februari 2007

Rustdag of niet?

22 Februari 2007

Gokje
Gerd
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 93752

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 26 Juli 2013

IJsland 2013

11 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Schotland met de Wereldfietser

25 Juni 2011 - 30 Juli 2011

Van Kristiansand naar Trondheim

07 Augustus 2010 - 11 September 2010

Canadian Rockies en Ketlle Valley Railway

18 April 2009 - 12 Juni 2009

Van Johannesburg naar Kaapstad

01 Mei 2008 - 30 Mei 2008

Langs de Donau van Boekarest naar Wenen

21 Januari 2007 - 01 Maart 2007

Eilandhoppen op de Filippijnen

12 Maart 2006 - 20 April 2006

Van Houston naar San Diego

18 Maart 2005 - 16 Juni 2005

3 maanden fietsen in Australië

Landen bezocht: