Paniek - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu Paniek - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

Paniek

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

30 Januari 2007 | Filipijnen, Manilla

Inmiddels ben ik alweer een keer overgestoken met de roro en ik ben nu op het eiland: Panay. Na lang wikken en wegen heb ik uiteindelijk besloten om langs de westkust naar het zuiden te gaan. Op Panay ligt de bergrug vrij westelijk, zodat je aan de westkust een smalle kuststrook hebt. Ik kan het natuurlijk niet vergelijken maar het lijkt een goede keus. Het waren twee mooie fietsdagen met aan de ene kant de zee en aan de andere kant de bergen. Gisteren waren de eerste 50 kilometer grotendeels onverhard, maar de rest was verhard en niet al te druk. Hoewel er af en toe bussen langskwamen die onverantwoord hard scheurden.
Er heersen hier kennelijk wel ineens andere eetgewoonten. Op het vorige eiland Mindoro wemelde het van de eettentjes. Daar kon je dan een bord rijst krijgen met een of meer bijgerechten die ik uitkoos door ze in de pan aan te wijzen. Als je echt warm wilde eten, moest je 's morgens heel vroeg zijn, want de gerechten worden niet warmgehouden.
Filipinos eten daar zelf ook veelvuldig, waarbij het mij wel opviel dat het een kennelijk geaksepteerde gewoonte was, om zelf je rijst mee te nemen.
Op dit eiland eten de Filipino's kennelijk gewoon thuis. Gisterenochtend was ik, zoals gebruikelijk weggereden met het idee: Over een halfuurtje ga ik wel ergens ontbijten. Nou, dat werden ongeveer 3 uurtjes voordat ik mijn ontbijt kon krijgen. Hier kan je alleen eten in restaurantjes in wat grotere plaatsen. Ik vind het eten in het algemeen niet onsmakelijk. Het is niet zo pittig en gekruid als de keuken in Indonesie, Thailand etc. Zoals reeds gezegd: Je moet er wel even aan wennen dat het normaal gesproken niet warm is, tenzij je in de echt duurdere restaurant eet.
Er was trouwens weer even lichte paniek. Drie dagen geleden ontdekte ik dat ik mijn fietspompje kwijt was. Stom natuurlijk, ik had het aan mijn fiets laten zitten, in plaats van in mijn bagage te doen. Wat dan nog, hoor ik je denken, dan koop je toch een nieuw pompje. Maar zo eenvoudig is het niet. Ik heb namelijk zog. franse ventiels op mijn banden en hier is alles auto-ventiels. Dus ook de pompen. Na bij de nodige fietswinkeltjes te hebben nagevraagd, kwam er eentje met de oplossing. Hij had een verloopnippel van een frans ventiel naar een auto-ventiel. Hij had weliswaar geen pompje, maar daar kon een andere fietswinkel mij aan helpen. Als ik nu een lekke band krijg (klop, klop), kan ik gelukkig weer uit de voeten.
Gerd

  • 31 Januari 2007 - 22:11

    Jettie:

    Hoi Gerd, ik lees jouw verhaal vlak voordat ik naar bed ga, maar bij jou (als ik goed reken) is het alweer de volgende morgen. Nou,gelukkig is de paniek weer voorbij en verder klinkt het allemaal relaxed. Fiets ze!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

Eilandhoppen op de Filippijnen

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2007

Foto's

28 Februari 2007

Het zit erop

27 Februari 2007

toch in Manila

24 Februari 2007

Rustdag of niet?

22 Februari 2007

Gokje
Gerd
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 93772

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 26 Juli 2013

IJsland 2013

11 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Schotland met de Wereldfietser

25 Juni 2011 - 30 Juli 2011

Van Kristiansand naar Trondheim

07 Augustus 2010 - 11 September 2010

Canadian Rockies en Ketlle Valley Railway

18 April 2009 - 12 Juni 2009

Van Johannesburg naar Kaapstad

01 Mei 2008 - 30 Mei 2008

Langs de Donau van Boekarest naar Wenen

21 Januari 2007 - 01 Maart 2007

Eilandhoppen op de Filippijnen

12 Maart 2006 - 20 April 2006

Van Houston naar San Diego

18 Maart 2005 - 16 Juni 2005

3 maanden fietsen in Australië

Landen bezocht: