The Wet - Reisverslag uit Cardwell, Australië van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu The Wet - Reisverslag uit Cardwell, Australië van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

The Wet

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

06 Juni 2005 | Australië, Cardwell

The Wet is hier in de Australische Tropen wat elders de moessontijd is. Normaal gesproken is deze regentijd van november tot maart. Maar er is kennelijk iets mis gegaan bij de Australische KNMI. Gisterenmiddag toen ik net de laatste kilometers naar het caravan park aflegde ging de kraan daarboven open. Gelukkig stond ik op een caravan park met een ruime overdekte kampkeuken, waar bovendien een tv stond, want het bleef de hele middag en avond regenen. In de kampkeuken kan ik echter rustig en droog mijn pilsje drinken, mijn boekje lezen en mijn maaltijd koken (ja, weer pasta). Een medekampeerder keek nota bene naar voetbal (normaal zie hier op zondag vrijwel alleen Aussie's Rules Football, een soort rugby), zodat ik ook nog met een half oog kon zien dat Bayern Munchen won. Tijdens het weerbericht werd een enkel regenbuitje voor de volgende dag voorspeld.
Het bleef de hele nacht regenen en 's morgens ben ik - met mijn eeuwig optimisme - een half uurtje langer bleven liggen, want het moest toch ooit ophouden en dan hadden we dat voorspelde regenbuitje in ieder geval gehad. Uiteindelijk toch maar opgestaan en na de gebruikelijke plichtplegingen om half negen weggefietst.
Inmiddels ben ik ruim 50 kilometer verder en het regent nog steeds. Ik zit al geruime tijd te dubben wat ik zal doen. Ik kan in dit plaatsje op het caravan park gaan staan en dan? Ik kan ook door de regen verder fietsen naar Tully - zo'n 45 km verderop.
Ik denk dat ik maar doorfiets. Nat ben ik toch al.
Inmiddels ben ik in Tully aanbeland. Ik dacht dat ik niet natter kon worden, maar kennelijk toch wel. Het regent nog steeds en de verwachting is niet bepald gunstig.
Gerd

  • 06 Juni 2005 - 17:46

    André:

    Hoi Gerd,
    Inderdaad, nog twee weken en dan ben je terug. Je hebt een nieuwe sleutel nodig om in huis te komen, want we hebben een ander slot. Kan je zeggen hoe laat je ongeveer aankomt?

  • 09 Juni 2005 - 17:58

    Piet K:

    Zie je wel gerd .
    Ben je even weg ....... meteen een ander slot op de deur.;-)
    Maar voorlopig nog twee weken VAKANTIE

    see you gr aenp ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cardwell

3 maanden fietsen in Australië

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2005

overgewicht?

15 Juni 2005

toch gesnorkeld, hoewel...

13 Juni 2005

Eindpunt

09 Juni 2005

Cairns of niet?

08 Juni 2005

Regenwoud
Gerd
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 93683

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 26 Juli 2013

IJsland 2013

11 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Schotland met de Wereldfietser

25 Juni 2011 - 30 Juli 2011

Van Kristiansand naar Trondheim

07 Augustus 2010 - 11 September 2010

Canadian Rockies en Ketlle Valley Railway

18 April 2009 - 12 Juni 2009

Van Johannesburg naar Kaapstad

01 Mei 2008 - 30 Mei 2008

Langs de Donau van Boekarest naar Wenen

21 Januari 2007 - 01 Maart 2007

Eilandhoppen op de Filippijnen

12 Maart 2006 - 20 April 2006

Van Houston naar San Diego

18 Maart 2005 - 16 Juni 2005

3 maanden fietsen in Australië

Landen bezocht: