nog steeds Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu nog steeds Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

nog steeds Melbourne

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

19 April 2005 | Australië, Melbourne

Ja, ik ben nog steeds in Melbourne. Gisteren heb ik voor het eerst een dag helemaal niet gefietst. Maar ja, ik zat ook het grootste deel van de dag achter de computer om de foto's voor jullie beschikbaar te maken.
Vandaag was het een dag met cultuur: cultuur met kleine letters en cultuur met hoofdletters. 's Morgens heb ik geruime tijd over de Queen Victoria Market - de grootste markt van Melbourne - geslenteerd. Vanmiddag ben ik naar het Ian Potter Centre - een museum voor Australische schilderkunst - geweest. Er is daar o.a. een permanente tentoonstelling van de schilderkunst van aboriginals. Deze schilderkunst heeft een heel eigen stijl, waarbij veel met punten gewerkt wordt. Het is vrij abstract met toch vaak figuratieve elementen. Er zaten hele mooie schilderijen tussen. Verder was er een tijdelijke tentoonstelling van het werk van studenten - veel moderner maar met hele aardige dingen ertussen.
Ik was van plan om ook nog naar een tentoonstelling met de Time Capsules van Andy Warhol te gaan. Ik denk nu echter dat ik een museum op een dag wel genoeg vind.
Morgen ga ik weer fietsen. Er is echter een probleem. Julie en Niko hebben mij aan het twijfelen gebracht over de te volgen route. Volgens mijn oorspronkelijke plan: door de bergen - met nu echt een hoop klimmen - naar Canberra en vandaar door naar Sydney. Of min of meer langs de kust naar Sydney en Canberra links laten liggen. Deze laatste route gaat door een vrij verlaten streek met heel veel bossen. We zullen wel zien, de eerste paar dagen staan wel vast, dus ik kan er nog een paar nachtjes over slapen voordat ik moet beslissen.
Gerd

• 19 April 2005 - 07:02

Jettie:

Hoi Gerd, op mijn huiscomputer kan ik waarbenjij niet ontvangen, dus ik begin nu mijn werkdag met lezen hoe andere caarlsen hun dagen doorbrengen. En zo geniet ik een beetje mee. Vooral de foto's geven een fantastisch beeld van wat je hier in de buurt niet ziet. Veel reisplezier voor de komende dagen (de laatste van je 55e levensjaar....) Groet, Jettie

• 19 April 2005 - 15:16

Martijn:

Gerd, groet Julie en Niko van me!

• 21 April 2005 - 14:13

Elfriede:

hoi Gerd,
    eindelijk tijd gevonden om je verhalen te lezen en jaloers te worden bij het zien van de foto's......
    Wat een ervaring!
    veel succes met het komende stuk, Elfriede