Niko's paradijs - Reisverslag uit Lorne, Australië van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu Niko's paradijs - Reisverslag uit Lorne, Australië van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

Niko's paradijs

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

14 April 2005 | Australië, Lorne

Vanmorgen om vijf uur werd ik wakker. De spanning omdat ik naar Niko's paradijs zou gaan? Of toch gewoon de regen die op het tentdoek kletterde en de wind die de tent op zijn grondvesten deed schudden? Na een paar keer omdraaien, maar besloten om mijn boek te gaan lezen. Geen probleem dankzij het hoofdlampje dat ik als vervroegd verjaarscadeau kreeg en dat echt uitstekend van pas komt. Om zes uur was mijn boek uit. Het regende en stormde nog steeds. Zou ik met dit weer wel naar Niko's paradijs gaan? Eerst maar opstaan, ontbijten en alles inpakken en klaarmaken voor vertrek. Uiteindelijk om half acht besloten om toch eerst - zonder bagage - naar Niko's paradijs te fietsen. Toen ik een flink stukje gefietst had en dacht dat ik er wel bijna was, stond er een bordje: "Marriners Falls 9.95". Daar moest ik heen. Zou dat betekenen dat het nog 9,95 km moest fietsen? Maar ja, ik had a gezegd dus. Doorfietsen. Kwam nog een andere fietster tegen die kennelijk met haar trainingsrondje bezig was (dat is bizonder want ik zie heel weinig fietsers). De weg waarlangs ik fietste werd ondanks het slechte weer steeds mooier met hele hoge bomen aan beide zijden. Het werd een onverharde weg, maar ondanks de regen wel begaanbaar. Uiteindelijk kwam ik bij de plaatst waar de wandeling begon. De wandeling was heel mooi door smalle paadjes met hele hoge bomen. Maar ook stukken waar het paadje helemaal overkapt was door de bladeren manshoge varens. Ik kan mij voorstellen dat dat inderdaad iets paradijselijks heeft, als het zonlicht door die varensbladeren schijnt. Ondanks de miezerige regen was het de moeite waard. De wandeling kwam uit bij een waterval die wat minder opzienbarend was, dan de wandeling ernaartoe en terug.
Terug op de camping mijn natte tent ik gepakt en weer op de fiets gestapt. De hele route vandaag ging onmiddellijk langs de kust - soms op zee-niveau soms iets hoger langs de rotdswand. Ik kan de hele tijd de zee ruiken en bijna altijd de branding zien en horen.
En nu zie ik door het raam dat het zonnetje er voor het eerst vandaag doorkomt, dus ik ga afsluiten.

Gerd

  • 14 April 2005 - 10:59

    Piet K:

    Zo weer een avontuur erbij.
    En het gaat toch goed zo ?
    En tussen twee haakjes rekenen ze daar niet in miles ?
    Of heb ik dat fout ,zit ik aan het verkeerde land te denken.
    Kan echt niet wachten tot ik de foto’s allemaal een keer zien kan .
    Doe voorzichtig en rustig aan je hebt tenslotte de tijd aan je eigen.

    Gr aenp ;-)

  • 14 April 2005 - 13:03

    André:

    gisteren was ik bij constance, die net terug is van zes weken australie. Ze is in hetzelfde gebied geweest waar jij nu bent. Ik heb veel foto's gezien en verhalen gehoord. Ook zij is erg enthousiast. Sydney vond ze ook geweldig, dus ga door!

  • 15 April 2005 - 19:57

    Cuneke:

    hoi gerd
    zo te lezen schiet je lekker op en is het nog behoorlijk mooi ook allemaal.en dan over zeven nachten ook nog een jaartje wijzer, wat wil je nog meer.
    in de metro las ik dat er in het noorden van A.een opmars van giftige rietpadden bezig is en dat er geadviseerd wordt om ze de kop in te slaan als je ze tegen komt.'t is maar dat je het weet. hoe zit het daar eigenlijk met nieuws uit nederland,is daar iets van in de kranten te vinden?
    van het thuisfront geen huishoudelijk nieuws, maar wat sportiefs deze keer: zondag loopt de wandelgang van wijhe naar deventer en begin mei gaat er ook nog een delegatie vier dagen richting santiago.je hoort, we zitten ook niet stil.en voor de rest is iedereen keihard aan het werk. dus geniet van je vrije tijden voor niko en julie ook heel veel groeten en liefs
    q

  • 16 April 2005 - 19:47

    Hans En Ellis:

    Prachtige foto's weer ,we genieten met je mee van Australie............groetjes

  • 16 April 2005 - 22:25

    Piet Hopman:

    Mooie foto's gerd.
    Nog geen haaien gezien?
    he'wat anders,hoe houd je fiets het.... nog geen anwb nodig gehad?
    groet

    piet.

  • 17 April 2005 - 17:37

    Rinette:

    Dag Gerd,
    Je bent toch niet bang van een beetje regen? Dat is voor jou toch "hartstikke mooi weer"? Ik geniet van je foto's en wat mij betreft is er extra fotoruimte onderweg.
    Groetjes ook vanuit R.hof.

  • 17 April 2005 - 18:44

    Hans Broers.:

    Hallo Gerd.
    Jij maakt wat mee,afwisseling genoeg dacht ik zo.Ik proef toch uit je berichten dat je geniet,leuk voor je.
    Geniet verder Hans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Lorne

3 maanden fietsen in Australië

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2005

overgewicht?

15 Juni 2005

toch gesnorkeld, hoewel...

13 Juni 2005

Eindpunt

09 Juni 2005

Cairns of niet?

08 Juni 2005

Regenwoud
Gerd
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 93507

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 26 Juli 2013

IJsland 2013

11 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Schotland met de Wereldfietser

25 Juni 2011 - 30 Juli 2011

Van Kristiansand naar Trondheim

07 Augustus 2010 - 11 September 2010

Canadian Rockies en Ketlle Valley Railway

18 April 2009 - 12 Juni 2009

Van Johannesburg naar Kaapstad

01 Mei 2008 - 30 Mei 2008

Langs de Donau van Boekarest naar Wenen

21 Januari 2007 - 01 Maart 2007

Eilandhoppen op de Filippijnen

12 Maart 2006 - 20 April 2006

Van Houston naar San Diego

18 Maart 2005 - 16 Juni 2005

3 maanden fietsen in Australië

Landen bezocht: