Deja Vu - Reisverslag uit De Wildt, Zuid-Afrika van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu Deja Vu - Reisverslag uit De Wildt, Zuid-Afrika van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

Deja Vu

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

23 April 2009 | Zuid-Afrika, De Wildt

Voor wie het zich nog herinnert (ik ben waarschijnlijk de enige) mijn eerste fietsdag op de Fillippijnen eindigde bij slagboom over de weg, die volgens mijn kaart door zou moeten lopen. De weg eindigde echter bij een duur resort (voor het hele verhaal zie vorige reizen).
Mijn eerste fietsdag in Zuid Afrika eindigde niet bij een slagboom, maar bij een hek, dat weliswaar open kon, maar bewaakt werd door de hier veelvuldig aanwezige security-guards. De volgens mij doorlopende weg bleek deze keer dood te lopen op een stuwmeer. Gevraagd naar een kampeermogelijkheid verwezen de security-guards mij naar een bootclub die ik inderdaad ongeveer een kilometer of twee eerder gepasseerd was. Met enige scepsis fietste ik terug. Maar de Zuid-Afrikaanse gastvrijheid deed zich gelden. Hoewel de club eigenlijk alleen voor leden was, mocht ik zonder probleem kamperen. Toen de dochter van de eigenaar vroeg of ik wel eten bij mij had - hetgeen ik moest ontkennen - bood zij meteen aan om eten voor mij te kopen omdat ze toch die kant op moest.
Inmiddels ben ik enkele dagen verder. Ik ben naar Rustenburg gefietst, waar ik in het Mountain Reserve heb gekampeerd. Op de Zuid-Afrikaanse verkiezingsdag en mijn verjaardag ben ik daar een dagje gebleven (met name om inkopen te doen). Eigenlijk was ik van plan om door te fietsen naar Pilanesberg Game Reserve: een vrij groot natuurpark waar de big five te zien zijn. Toen ik echter mijn reisgids nog eens nalas, stond daarin dat alleen een particuliere organisatie game drives door het park organiseerde en ik had inmiddels gezien dat er verder heel weinig toeristen waren. Ik besloot dus toch maar even te bellen en inderdaad voor de komende dagen waren er geen boekingen voor game drives. Een prive game drive was mij - financieel - een beetje te gortig. Dus toch maar geen Pilanesberg Game Reserve, en terug richting Pretoria.


  • 23 April 2009 - 18:54

    André:

    hoe is het weer, geniet je van de omgeving en zijn er naast de guards ook (wilde) dieren?

  • 23 April 2009 - 19:51

    Jettie:

    Allereerst hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!
    Ik ben benieuwd hoeveel/wat je merkt van de verkiezingen.....
    Hopelijk heb je nog andere kansen om de big five te zien (sensationeel - heb ik gehoord). Ik vertrek morgen naar Spanje - daarna volg ik je weer. Groetjes, Jettie

  • 23 April 2009 - 19:55

    Jettie:

    Ik heb als verjaardagscadeau extra fotoruimte gekocht.....hoop dat het gelukt is.

  • 23 April 2009 - 20:57

    Piet Hopman:

    gert gefeliciteert je zal je tel wel niet mee hebben had je wel een sms gestuurd.

    plezier verder.....

  • 26 April 2009 - 09:35

    Jolanda:

    ha die Gerd,
    beetje laat maar nog van harte! Ik laat maar even in het midden of de overwinning van Zuma een goed kado was.
    Even voor de minder bereisden onder ons, wat moet ik me voorstellen bij game drives? Fietsen en bridgen tegelijk?
    'n hartelijke A'damse groet,
    Martijn & Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, De Wildt

Van Johannesburg naar Kaapstad

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2009

Spierpijn

06 Juni 2009

Eindbestemming

04 Juni 2009

Geen hoop

02 Juni 2009

Walvissen?

01 Juni 2009

Rustig aan naar Kaapstad
Gerd
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 93525

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 26 Juli 2013

IJsland 2013

11 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Schotland met de Wereldfietser

25 Juni 2011 - 30 Juli 2011

Van Kristiansand naar Trondheim

07 Augustus 2010 - 11 September 2010

Canadian Rockies en Ketlle Valley Railway

18 April 2009 - 12 Juni 2009

Van Johannesburg naar Kaapstad

01 Mei 2008 - 30 Mei 2008

Langs de Donau van Boekarest naar Wenen

21 Januari 2007 - 01 Maart 2007

Eilandhoppen op de Filippijnen

12 Maart 2006 - 20 April 2006

Van Houston naar San Diego

18 Maart 2005 - 16 Juni 2005

3 maanden fietsen in Australië

Landen bezocht: