Deja Vu - Reisverslag uit De Wildt, Zuid-Afrika van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu Deja Vu - Reisverslag uit De Wildt, Zuid-Afrika van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

Deja Vu

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

23 April 2009 | Zuid-Afrika, De Wildt

Voor wie het zich nog herinnert (ik ben waarschijnlijk de enige) mijn eerste fietsdag op de Fillippijnen eindigde bij slagboom over de weg, die volgens mijn kaart door zou moeten lopen. De weg eindigde echter bij een duur resort (voor het hele verhaal zie vorige reizen).
Mijn eerste fietsdag in Zuid Afrika eindigde niet bij een slagboom, maar bij een hek, dat weliswaar open kon, maar bewaakt werd door de hier veelvuldig aanwezige security-guards. De volgens mij doorlopende weg bleek deze keer dood te lopen op een stuwmeer. Gevraagd naar een kampeermogelijkheid verwezen de security-guards mij naar een bootclub die ik inderdaad ongeveer een kilometer of twee eerder gepasseerd was. Met enige scepsis fietste ik terug. Maar de Zuid-Afrikaanse gastvrijheid deed zich gelden. Hoewel de club eigenlijk alleen voor leden was, mocht ik zonder probleem kamperen. Toen de dochter van de eigenaar vroeg of ik wel eten bij mij had - hetgeen ik moest ontkennen - bood zij meteen aan om eten voor mij te kopen omdat ze toch die kant op moest.
Inmiddels ben ik enkele dagen verder. Ik ben naar Rustenburg gefietst, waar ik in het Mountain Reserve heb gekampeerd. Op de Zuid-Afrikaanse verkiezingsdag en mijn verjaardag ben ik daar een dagje gebleven (met name om inkopen te doen). Eigenlijk was ik van plan om door te fietsen naar Pilanesberg Game Reserve: een vrij groot natuurpark waar de big five te zien zijn. Toen ik echter mijn reisgids nog eens nalas, stond daarin dat alleen een particuliere organisatie game drives door het park organiseerde en ik had inmiddels gezien dat er verder heel weinig toeristen waren. Ik besloot dus toch maar even te bellen en inderdaad voor de komende dagen waren er geen boekingen voor game drives. Een prive game drive was mij - financieel - een beetje te gortig. Dus toch maar geen Pilanesberg Game Reserve, en terug richting Pretoria.

• 23 April 2009 - 18:54

André:

hoe is het weer, geniet je van de omgeving en zijn er naast de guards ook (wilde) dieren?

• 23 April 2009 - 19:51

Jettie:

Allereerst hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!
    Ik ben benieuwd hoeveel/wat je merkt van de verkiezingen.....
    Hopelijk heb je nog andere kansen om de big five te zien (sensationeel - heb ik gehoord). Ik vertrek morgen naar Spanje - daarna volg ik je weer. Groetjes, Jettie

• 23 April 2009 - 19:55

Jettie:

Ik heb als verjaardagscadeau extra fotoruimte gekocht.....hoop dat het gelukt is.

• 23 April 2009 - 20:57

Piet Hopman:

gert gefeliciteert je zal je tel wel niet mee hebben had je wel een sms gestuurd.

plezier verder.....

• 26 April 2009 - 09:35

Jolanda:

ha die Gerd,
    beetje laat maar nog van harte! Ik laat maar even in het midden of de overwinning van Zuma een goed kado was.
    Even voor de minder bereisden onder ons, wat moet ik me voorstellen bij game drives? Fietsen en bridgen tegelijk?
    'n hartelijke A'damse groet,
    Martijn & Jolanda