Budapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu Budapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

Budapest

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

19 Mei 2008 | Hongarije, Boedapest

Gisteren ben ik in Budapest aangekomen. Vanmorgen heb ik eerst mijn fiets weer gemaakt, want er waren weer twee spaken gebroken. Onderweg was ik in een klein plaatsje een fietsenwinkel binnen gewandeld onder het motto: nee heb je en ja kun je krijgen. Wie schets mijn verbazing dat achter de toonbank een heel schap met vakjes hing waarin naar schatting wel twintig verschillende soorten spaken. Hij had dus ook - op een halve millimeter na - de maat die ik moest hebben.
Daarna ben ik Budapest ingegaan op de fiets - maar ook veel lopend. Volgens sommigen is Budapest de mooiste stad ter wereld. Ik weet het nog niet helemaal, maar er is in ieder geval een hoop te zien en te fotograferen. Tijdens mijn eerste verkenning moest ik ook nog een gastankje om te koken zien te vinden. Uiteindelijk kwam ik terecht bij een soort Gamma aan het andere einde van de stad. Maar ja, zo zie je ook eens iets anders dan de geijkte toeristische attracties. Ik ben grotendeels lopend langs de Donau terug gekomen richting camping, tot ik dit internet-café tegenkwam. Mijn camping is vrij dicht bij het centrum, maar ook vrij klein, zodat je allemaal vrij dicht op elkaar staat. Kennelijk maakt dat mensen wat afstandelijker dan gewoonlijk op een camping. Er staan o.a. twee Nederlandse stellen met een camper/caravan, maar ik heb geen van beiden gesproken.
Vandaag was het heel mooi weer. Voor morgen zijn de voorspellingen minder goed. Als het inderdaad regenachtig is, koop ik misschien een dagkaartje voor het openbaar vervoer, zodat ik voor mezelf een citytour - met bussen en de eerste metro van het continent - kan samenstellen.
Ik blijf in ieder geval nog twee dagen in Budapest en misschien wel drie. Ik heb namelijk nog best veel tijd om steden te bezichtigen. Er komen nog maar drie fietsdagen. Twee naar Bratislava en één van Bratislave naar Wenen.
Gerd




  • 19 Mei 2008 - 17:20

    Jettie:

    Gelukkig weer wat beter berichten! Ik ben nooit in B. geweest, maar heb er ook erg positieve berichten gehoord. Geniet ervan. Groet, Jettie
    P.S. met Pieter -11 imp gehaald.

  • 19 Mei 2008 - 18:30

    Andre:

    klinkt goed, veel plezier,

  • 19 Mei 2008 - 21:34

    Piet Hopman:

    oke gert nu de reis zonder gebroken spaken voortzetten.
    plezier nog

  • 20 Mei 2008 - 11:04

    An En Piet:

    Nou fijn dat de fiets weer gerepareerd is , en nu heel houden.
    Of een paar extra spaken meenemen ;-)
    Als ik jou was nam ik mooi een dagkaart v/h openbaar vervoer daar.
    Vanuit de tram / bus kan je ook veel zien en rustig kijken zonder op het verkeer te letten.
    ( en het kost geen SPAKEN ) ;-)
    Mooi weer daar en fijne dagen nog /

    gr aenp ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Langs de Donau van Boekarest naar Wenen

Recente Reisverslagen:

01 Juni 2008

Foto's

29 Mei 2008

Nog een dierentuin

25 Mei 2008

Heel Bratislava op skates!

23 Mei 2008

Geen praatje meer

19 Mei 2008

Budapest
Gerd
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 93494

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 26 Juli 2013

IJsland 2013

11 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Schotland met de Wereldfietser

25 Juni 2011 - 30 Juli 2011

Van Kristiansand naar Trondheim

07 Augustus 2010 - 11 September 2010

Canadian Rockies en Ketlle Valley Railway

18 April 2009 - 12 Juni 2009

Van Johannesburg naar Kaapstad

01 Mei 2008 - 30 Mei 2008

Langs de Donau van Boekarest naar Wenen

21 Januari 2007 - 01 Maart 2007

Eilandhoppen op de Filippijnen

12 Maart 2006 - 20 April 2006

Van Houston naar San Diego

18 Maart 2005 - 16 Juni 2005

3 maanden fietsen in Australië

Landen bezocht: