En mijn camera stuiterde over het asfalt. - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu En mijn camera stuiterde over het asfalt. - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

En mijn camera stuiterde over het asfalt.

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

07 Februari 2007 | Filipijnen, Manilla

Het was alweer eergisteren. Ik moest uitwijken voor een inhalende tegenligger en de berm in. Zoals hier wel vaker waren ter plaatse nieuwe lagen asfalt gelegd zonderdat de berm was mee verhoogd, zodat de berm een stuk lager was. Bovendien had het geregend en bleek er tot overmaat van ramp een flinke kuil in de berm te zitten die ik zo gauw niet meer kon ontwijken. Kortom een flinke slipper en een smak op het asfalt waren het gevolg. Om met het belangrijkste te beginnen. Zelf kwam ik eraf met een flinke schaafwond op mijn elleboog en een blauwe heup. De klap die mijn hoofd op het asfalt maakte, had slechts nadelige gevolgen voor mijn helm en gelukkig niet voor mijn hoofd. Ook mijn fiets had geen noemenswaardige schade. Maar door de klap was wel mijn stuurtas opengevlogen en stuitterde mijn camera over het asfalt. In eerste instantie leek ook dat gelukkig afgelopen behoudens wat krassen, deukjes en een licht ontwricht camerahuis. De camera werkte nog en ik kon gewoon foto's maken. De volgende dag meldde de camera echter - vrij prematuur - dat ik de batterijen moest vervangen. Gedaan, maar geen resultaat. Voor de zekerheid nieuwe batterijen gekocht, echter nog steeds geen resultaat. Het ziet er dus niet zo best uit.
Omdat ik het wel erg jammer zou vinden om mijn verdere vakantie niet te kunnen fotograferen, ben ik op zoek gegaan naar een betaalbaar alternatief. Het is eigenlijk wel vreemd. Als je een foto maakt, vechten de Filippijnen bijna om erop te mogen. Maar zelf fotograferen ze kennelijk zelden, of alleen met hun mobiele telefoon. Hoewel ik in een grote plaats ben, is er hier geen behoorlijke fotozaak te vinden. Er waren slechts 2 afdrukwinkels die ook enkele fotocamera's hadden en ook het grote warenhuis had slechts een 6-tal digitale camera's. Bovendien lagen de prijzen allerminst laag vergeleken bij Nederland. Uiteindelijk heb ik voor ongeveer 100 euro een cameraatje gekocht zonder verdere mogelijkheden dan afklikken, maar waar wel mijn geheugenkaartje in kan. Dus ik kan weer "fotograferen".
Gerd

• 07 Februari 2007 - 08:46

Ellis:

Au ,een pijnlijke rit dus die dag ,maar gelukkig dat je je helm draagt.Hopelijk kan je camera in Nederland gemaakt worden .

groetjes Hans en Ellis