Elk nadeel heb zijn .... - Reisverslag uit Calapan, Filipijnen van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu Elk nadeel heb zijn .... - Reisverslag uit Calapan, Filipijnen van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

Elk nadeel heb zijn ....

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

26 Januari 2007 | Filipijnen, Calapan

Ja, daar ben ik weer. Ik heb me voorgenomen om de eerste dagen echt rustig aan te doen met fietsen. Dus tijd te over om te internetten en over de internet-cafes struikel je hier.
Vandaag was een korte maar erg mooie rit. Een vrij rustige - deels onverharde - weg tamelijk dicht langs de kust. Het ging wel regelmatig behoorlijk omhoog, maar daardoor had je prachtige vergezichten over mooie baaien en stranden, het water en verderop gelegen eilanden. Aan de andere kant oplopende heuvels en bergen begroeid met dicht regenwoud. Ik had nu echt het idee dat ik in de tropen was. De vergezichten hadden wellicht nog mooier kunnen zijn als het weer wat helderder was geweest. Het was bewolkt met af en toe een regenbui. Maar ja, elk nadeel heb zijn voordeel. Qua temperatuur was het echt lekker fietsweer. Tijdens aldalingen had ik zelfs af en toe de neiging om mijn windbreker te voorschijn te halen.
Het laatste deel was wat vlakker en toen kwam ik door mijn eerste rijstvelden. Zij zijn inderdaad heel mooi groen.
Verder begin ik inmiddels al wat te wennen. Gisteren heb ik normaal gegeten in "mijn" hotel-restaurant. Lekker decadent ongeveer het duurste gerecht van de kaart (Tilapia met knoflookrijst en groente). Nog twee pilsjes erbij en twee pilsjes om mee te nemen naar mijn kamer. Kosten (incl. fooi) een tientje.
Slapen zou ik vanacht misschien ook redelijk gedaan hebben, ware het niet dat er hanen bestaan en op de Filippijnen heel veel. Zoals jullie wellicht weten - en anders nu - is hanenvechten de nationale sport de Filippijnen (nee, ik neem er geen foto's van mee). Vannacht heb ik dat geweten. Om 3 uur begon het gekraai en het ging onafgebroken door tot een uur of zes. Langgeleden heb ik oordopjes gekocht, maar nooit gebruikt. Waarschijnlijk zitten ze nog ergens in mijn ehbo-tasje. Ik denk dat ik ze toch maar eens op ga zoeken.
Gerd

  • 26 Januari 2007 - 11:44

    Piet K:

    eindelijk wat normaals eten HARTSTIKKE goed man.
    foto's van vechtende beesies vind ik ook maar niks ( daar aan tegen mooie KIPPETJES);-) zijn nooit weg.
    filipijnse restaurants zijn hier een stuk duurder buik vol en nog wat te drinken voor een joet dat be je hier allen al kwijt aan drie biertjes o.i.d.
    fijn te horen/lezen dat het goed gaat ..

    gr aenp ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Calapan

Eilandhoppen op de Filippijnen

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2007

Foto's

28 Februari 2007

Het zit erop

27 Februari 2007

toch in Manila

24 Februari 2007

Rustdag of niet?

22 Februari 2007

Gokje
Gerd
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 93545

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 26 Juli 2013

IJsland 2013

11 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Schotland met de Wereldfietser

25 Juni 2011 - 30 Juli 2011

Van Kristiansand naar Trondheim

07 Augustus 2010 - 11 September 2010

Canadian Rockies en Ketlle Valley Railway

18 April 2009 - 12 Juni 2009

Van Johannesburg naar Kaapstad

01 Mei 2008 - 30 Mei 2008

Langs de Donau van Boekarest naar Wenen

21 Januari 2007 - 01 Maart 2007

Eilandhoppen op de Filippijnen

12 Maart 2006 - 20 April 2006

Van Houston naar San Diego

18 Maart 2005 - 16 Juni 2005

3 maanden fietsen in Australië

Landen bezocht: