toch gesnorkeld, hoewel... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu toch gesnorkeld, hoewel... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

toch gesnorkeld, hoewel...

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

15 Juni 2005 | Australië, Cairns

Gisteren ben ik dus naar het Great Barrier Reef geweest. De huur van een snorkeluitrusting kostte zo weinig extra, dat ik toch maar een poging gewaagd heb. Bovendien hadden ze zelfs speciale maskers voor brildragers en door het min-5-masker kon ik redelijk zien. Snorkelen was echter zoals ik wel verwachtte not my cup of tea. Ik was meer bezig met mijn ademhaling, het goed in mijn mond houden van de luchtpijp, het drijvende blijven en die verschrikkelijke flippers aan mijn voeten, dan met het kijken naar het koraal op de bodem. Ik heb het eerlijk gezegd ook niet erg lang volgehouden. Ik ben nu eenmaal geen watermens.
Ik heb wel een tochtje gemaakt in een zog. semi-submarine. Dat is een bootje waarvan ze de schuine wanden onderwater van ruiten hebben voorzien en daar zit je voor, zodat het inderdaad net is of je in een onderzeebootje zit. Daar heb ik wel kunnen genieten van het mooie koraal en de vele kleurige vissen. Ik heb wel even geprobeerd te fotograferen, maar het was al snel duidelijk dat je geen echt mooie foto's kon maken. Dus heb ik maar besloten gewoon te genieten van het moois in plaats van mij te veel te concentreren op het fotograferen.
Vanmorgen heb ik geprobeerd wat orde in de chaos van mijn bagage te scheppen en heb ik alvast een zak vol rommel weggegooid. Nu ben ik een beetje rond aan het hangen in dit - wel erg toeristische - plaatsje. Volgens mij zijn hier meer reisburootjes en souvenierwinkeltjes e.d. dan in de hele rest van Australie.
Gerd

  • 15 Juni 2005 - 08:08

    Rineke:

    Hoi Gerd. Het zit er bijna op. Ik wens je een prettige (voor zover mogelijk) terugreis en tot snel!

  • 16 Juni 2005 - 10:02

    Piet K:

    Nou Gerd heb je het grootste levende organisme (dat vanuit de ruimte is te zien) toch nog van dicht bij gezien.
    Verder neem rustig de tijd en een hele rustige terug vlucht naar NL .
    We zien elkaar vanzelf wel weer op het werk ( ba wat een smerig woord is dat ook ;-) ).
    Maar ja na 3 maanden zal je wel juigen om weer aan het W*RK te gaan.
    gr aenp ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

3 maanden fietsen in Australië

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2005

overgewicht?

15 Juni 2005

toch gesnorkeld, hoewel...

13 Juni 2005

Eindpunt

09 Juni 2005

Cairns of niet?

08 Juni 2005

Regenwoud
Gerd
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 93562

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 26 Juli 2013

IJsland 2013

11 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Schotland met de Wereldfietser

25 Juni 2011 - 30 Juli 2011

Van Kristiansand naar Trondheim

07 Augustus 2010 - 11 September 2010

Canadian Rockies en Ketlle Valley Railway

18 April 2009 - 12 Juni 2009

Van Johannesburg naar Kaapstad

01 Mei 2008 - 30 Mei 2008

Langs de Donau van Boekarest naar Wenen

21 Januari 2007 - 01 Maart 2007

Eilandhoppen op de Filippijnen

12 Maart 2006 - 20 April 2006

Van Houston naar San Diego

18 Maart 2005 - 16 Juni 2005

3 maanden fietsen in Australië

Landen bezocht: