toch gesnorkeld, hoewel... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu toch gesnorkeld, hoewel... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

toch gesnorkeld, hoewel...

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

15 Juni 2005 | Australië, Cairns

Gisteren ben ik dus naar het Great Barrier Reef geweest. De huur van een snorkeluitrusting kostte zo weinig extra, dat ik toch maar een poging gewaagd heb. Bovendien hadden ze zelfs speciale maskers voor brildragers en door het min-5-masker kon ik redelijk zien. Snorkelen was echter zoals ik wel verwachtte not my cup of tea. Ik was meer bezig met mijn ademhaling, het goed in mijn mond houden van de luchtpijp, het drijvende blijven en die verschrikkelijke flippers aan mijn voeten, dan met het kijken naar het koraal op de bodem. Ik heb het eerlijk gezegd ook niet erg lang volgehouden. Ik ben nu eenmaal geen watermens.
Ik heb wel een tochtje gemaakt in een zog. semi-submarine. Dat is een bootje waarvan ze de schuine wanden onderwater van ruiten hebben voorzien en daar zit je voor, zodat het inderdaad net is of je in een onderzeebootje zit. Daar heb ik wel kunnen genieten van het mooie koraal en de vele kleurige vissen. Ik heb wel even geprobeerd te fotograferen, maar het was al snel duidelijk dat je geen echt mooie foto's kon maken. Dus heb ik maar besloten gewoon te genieten van het moois in plaats van mij te veel te concentreren op het fotograferen.
Vanmorgen heb ik geprobeerd wat orde in de chaos van mijn bagage te scheppen en heb ik alvast een zak vol rommel weggegooid. Nu ben ik een beetje rond aan het hangen in dit - wel erg toeristische - plaatsje. Volgens mij zijn hier meer reisburootjes en souvenierwinkeltjes e.d. dan in de hele rest van Australie.
Gerd

• 15 Juni 2005 - 08:08

Rineke:

Hoi Gerd. Het zit er bijna op. Ik wens je een prettige (voor zover mogelijk) terugreis en tot snel!

• 16 Juni 2005 - 10:02

Piet K:

Nou Gerd heb je het grootste levende organisme (dat vanuit de ruimte is te zien) toch nog van dicht bij gezien.
    Verder neem rustig de tijd en een hele rustige terug vlucht naar NL .
    We zien elkaar vanzelf wel weer op het werk ( ba wat een smerig woord is dat ook ;-) ).
    Maar ja na 3 maanden zal je wel juigen om weer aan het W*RK te gaan.
    gr aenp ;-)