Eindbestemming - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu Eindbestemming - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

Eindbestemming

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

06 Juni 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Gisteren was dus zoals verwacht verschrikkelijk nat. Als een verzopen kat kwam ik omstreeks 13.00 uur in Hout Bay aan. Daar moest ik nog een uurtje wachten, want de Tourist Info was even gesloten. Uiteindelijk kreeg ik via Tourist Info een redelijk betaalbare overnachtingsplek in de Harbour Master. Na een warme douche, de rest van de middag televisie gekeken. Het bleef maar regenen zodat ik uiteindelijk nog een keer natgeregend ben, omdat ik nog eten en drank moest kopen.
Vandaag het laatste stukje (ong. 20 km) naar Kaapstad gefietst. Tegen beter weten in nog even bij Tourist Info gevraagd of er een camping of caravan park in de stad was. Nee, dus. Uit de Coast to Coast (backpackersgids) wist ik dat er in Kaapstad een backpackershostel was met kampeerplaatsen. Toen ik daar kwam stonden er tot mijn verbazing (meestal was ik de enige kampeerder) al drie tenten op de beperkte ruimte. Gelukkig kon mijn vrij grote tent er nog net bij. Dus hoef ik gelukkig niet in een dorm of een vier keer zo dure single. Nu ben ik dus de laatste vijf dagen in Kaapstad onderdak.

• 06 Juni 2009 - 19:38

André:

geniet nog even en over een weekje zien we je weer.

• 06 Juni 2009 - 23:18

Rineke:

Ik ben nr 1 geworden, pardon, Pieter en ik hebben HIMBUV gewonnen!!! Lang verhaal. Have fun in Kaapstad.

• 07 Juni 2009 - 11:21

Noor:

Lieve Gerd,
    Wat een reis en mooie foto's! Dank je voor de leuke kaart!! Ga je als je weer terug bent een keer Zuid Afrikaans koken?? Lijkt me heel leuk om dan te komen en al je ervaringen te horen..
    Geniet van de laatste dagen. Veel liefs Noor en tot snel!