Rustdag of niet? - Reisverslag uit Lucena, Filipijnen van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu Rustdag of niet? - Reisverslag uit Lucena, Filipijnen van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

Rustdag of niet?

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

24 Februari 2007 | Filipijnen, Lucena

Gisteren was een onverwacht zware dag. Volgens mijn kaart was de afstand van Labo naar Calauag 80 km precies. Uiteindelijk stond er op mijn kilometerteller 102 km. En niet bepaald de gemakkelijkste kilometers. Het ging de hele dag op en neer. Niet echt hoog, maar het bleef maar doorgaan klimmen, dalen tussen ongeveer 50 en 200 meter. Het was op zich wel een mooie route en de drukte viel mee. Hoewel er op mijn kaart tussen de twee genoemde plaatsen slechts twee kleine dorpjes stonden, was het eigenlijk net of de hele route bewoond was. Ik geloof niet dat ik op de hele route ergens 500 meter gefietst heb zonderdat er een huis/hut langs de weg stond.
Gelukkig waren er Calauag wel voldoende slaapgelegenheden. Achteraf bleken er minstens twee hotels en twee lodging houses. Omdat het eerste hotel enkele kilometers buiten het stadje lag en ik het andere - overigens zo te zien zeer luxe - pas vanmorgen zag, werd het deze keer een lodging house. Vrij spartaans dus: een kamer met een fan en een gemeenschappelijk toilet/douche. De kamer lag bovendien aan de zeer lawaaiige weg, zodat ik niet erg best geslapen heb.
Dat verklaart waarschijnlijk mede waarom het vandaag zou moeilijk ging. Hoewel de route veel eenvoudiger was dan gisteren, had ik het er toch behoorlijk zwaar mee. Eigenlijk heb ik het gevoel dat ik aan een rustdag toe ben, maar ja, ik ben nog maar 2 dagen van Manila.
Ik ga het vanavond nog even rustig gekijken, maar ik denk dat ik toch geen rustdag neem, maar dat ik het laatste stuk in 3-en verdeel. Voordeel daarvan is dat ik wel een omweg ga maken en een route neem die hopelijk rustiger is, dan verder fietsen over de highway naar Manila.
Ellis en Andre gefeliciteerd met jullie verjaardag.
Gerd

  • 24 Februari 2007 - 09:56

    Ellis:

    dus toch die spreekwoordelijke laatste loodjes ..........................groetjes en geniet nog van die laatste dagjes

  • 26 Februari 2007 - 14:33

    Piet K:

    als je het maar zo uitkiend dat je op tijd daar aankomt anders mis je mischien nog je vlucht.
    Moet je noodgedwongen daar extra lang blijven ;-)
    ..

    gr aenp;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Lucena

Eilandhoppen op de Filippijnen

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2007

Foto's

28 Februari 2007

Het zit erop

27 Februari 2007

toch in Manila

24 Februari 2007

Rustdag of niet?

22 Februari 2007

Gokje
Gerd
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 93501

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 26 Juli 2013

IJsland 2013

11 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Schotland met de Wereldfietser

25 Juni 2011 - 30 Juli 2011

Van Kristiansand naar Trondheim

07 Augustus 2010 - 11 September 2010

Canadian Rockies en Ketlle Valley Railway

18 April 2009 - 12 Juni 2009

Van Johannesburg naar Kaapstad

01 Mei 2008 - 30 Mei 2008

Langs de Donau van Boekarest naar Wenen

21 Januari 2007 - 01 Maart 2007

Eilandhoppen op de Filippijnen

12 Maart 2006 - 20 April 2006

Van Houston naar San Diego

18 Maart 2005 - 16 Juni 2005

3 maanden fietsen in Australië

Landen bezocht: