Gokje - Reisverslag uit Labo, Filipijnen van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu Gokje - Reisverslag uit Labo, Filipijnen van Gerd Caarls - WaarBenJij.nu

Gokje

Door: Gerd

Blijf op de hoogte en volg Gerd

22 Februari 2007 | Filipijnen, Labo

De mislukte poging van gisteren om een achteraf route te vinden van Sipocot naar Daet (zeg: Da-et), bleek uiteindelijk niet zo nodig. De weg van Sipocot naar Daet bleek vandaag heel rustig te zijn, hoewel wel 10 kilometer langer dan op mijn kaart stond aangegeven. Na ruim 50 km in Daet aangekomen, stond ik voor een probleem. Dat heeft met name te maken met morgen. Vanaf Daet zou ik morgen bijna 100 kilometer moeten fietsen voor de eerste plaats met wellicht een overnachtingsmogelijkheid en ongeveer 125 kilometer voor de eerste in mijn reisgids vermelde overnachtingsmogelijkheid. Ik zou echter van Daet nog 18 km door kunnen fietsen naar Labo. Maar over overnachtingsmogelijkheden in Labo stond niets in mijn reisgids. In Daet nog even een internet-cafe ingedoken, maar ook op internet was niets te vinden. Uiteindelijk toch maar besloten het gokje te wagen en door te fietsen naar Labo met het idee dat ik desnoods die 18 km terug zou kunnen fietsen als er echt niets te vinden was.
In Labo aangekomen leverden de eerste informanten weinig op. Een heer bleef echter voor mij proberen met rondvragen en dat leverde wat op. Voorbij de markt moest ik zijn bij Labo Appartelle. Toen was het snel gevonden. Zoals de naam al zegt, kennelijk een appartementenverhuur, maar huur voor een nacht was geen probleem. 700 peso voor een zeer ruime kamer met een twee-persoonsbed, airco, televisie en warmwater (en deze keer werkt alles wel).
Dus die 18 kilometer spaar ik morgen uit. Dat lijkt niet zoveel, maar boven de 100 kilometer en op het heetst van de dag, wegen deze kilometers zwaar.
Gerd

• 26 Februari 2007 - 14:29

Piet K:

nou dan toch goed gegokt .
    en nog een kamer waar alles werkt is ook nooit weg ff lekker douchen oid met warm water is een heerlijkheid als je zoveel moet fietsen in die warmte .

gr aenp :-)